والیبال ایران ۰-۲ والیبال آمریکا؛ ست دوم را هم باختیم

هفته سوم دور مقدماتی رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در کشور لهستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفته سوم دور مقدماتی رقابت های لیگ جهانی والیبال، پنجشنبه شب در کشور لهستان آغاز شد و تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود، از ساعت 19:55 به مصاف تیم قدرتمند آمریکا رفته است. دیداری که با توجه به جایگاه نه چندان مطمئن دو تیم، نقش تعیین کننده ای در روند صعودشان به دور نهایی بازی ها خواهد داشت.

ست اول: ایران 17- 25 آمریکا

ایران مسابقه را با ترکیب معروف، غفور، موسوی، عبادی پور، قائمی و مرندی آغاز کرد و در ابتدا توانست پا به پای آمریکا تا وقت استراحت فنی اول پیش رود. اما در حالی که مسابقه با نتیجه 8-7 به سود آمریکایی ها در جریان بود، عملکرد خوب آن ها در دفاع روی تور و البته سرویس های پر قدرتی که به سمت زمین ایران می زدند، باعث شد تا آمریکایی ها وقت استراحت فنی دوم را با نتیجه 16-13 مال خود کنند و اختلافی سه امتیازی را به وجود بیاورند. عدم دریافت خوب توپ ها در زمین ایران باعث می شد تا فرصت بازیسازی در اختیار سعید معروف قرار نگیرد تا ایران در حملات حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. درنهایت بازی ضعیف ایران در ست اول کاری کرد که آمریکایی ها با نتیجه 25-17 ست اول را مال خود کنند.

ست دوم: ایران 22-25 آمریکا
همانند ست اول هر دو تیم مسابقه را هم پای یکدیگر آغاز کردند. اما آبشار های کم دقت امیر غفور که یکی پس از دیگری به اوت میرفت، کاری کرد تا باز هم آمریکایی ها پیش بیفتند. به گونه ای که وقت استراحت فنی اول را ایران با نتیجه 8-5 واگذار کرد. در ادامه شاگردان کولاکویچ توانستند با اتکا به حملات سریع در حمله و البته ضربات پر قدرت فرهاد قائمی آب از جوی رفته را به جوی بازگردانند و بازی را در امتیاز 16 به تساوی بکشند.
در ادامه ست آمریکایی ها با دل بستن به دفاع های اسمیت و سرویس های فوق العاده ساندر، توانستند بار دیگر از امتیاز 20 به بعد از ایران پیشی بگیرند. دریافت های خوب شوجی هنگام سرویس های ایران، فرصت امتیاز گیری در این قسمت را از سرمه ای پوشان تیم ملی سلب کرده بود و حتی سرویس های قدرتی قائمی و عبادی پور هم کار ساز نبود تا در نهایت ست دوم هم با برتری 25-22 به سود یانکی ها پایان یابد.

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =