با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه سه شنبه 31 مرداد 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - آذری جهرمی: موضع‌گیری مدیر توییتر در سال ۸۸ موجب فیلتر شد. در آن زمان و براساس اظهاراتی که از سوی مدیر این شبکه مطرح شد دولت ایران این تصور را داشت که آنها در امور داخلی کشور دخالت کرده‌‎اندو فیلتر توئیتر به این دلیل اتخاذ شد.

شماره 2 - وزیر ارتباطات: ساختار فعلی در وزارت ارتباطات متناسب با تغییرات به وجود آمده در دنیای تکنولوژی نیست.ساختاری باید به وجود آید که بتوانیم برخی اختیارات و قوانین ویژه در حوزه را در اختیار بگیریم تا در نهایت از فرصت‌های فضای مجازی که می‌تواند به رشد کسب و کارهای نوپا کمک کند استفاده کنیم.

شماره 3 - اپراتور اول خصوصی پست کشور که به تازگی پروانه خود را از سازمان تنظیم و مقررات دریافت کرده است، به زودی فعالیت خود را در صنعت پست آغاز خواهد کرد.

شماره 4 - رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تاکید کرد: عضویت فعالان تجارت الکترونیکی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کفایت می‌کند و نیازی به دریافت مجوز جدید از یک نهاد دولتی و تشکل دیگر وجود ندارد.

شماره 5-  نهمین دوره از نمایشگاه بازی های رایانه‌ای گیمزکام در تاریخ ۲۲ الی ۲۶ اوت سال ۲۰۱۷، در شهر کلن آلمان برگزار می شود.

شماره 6- به گفته آذری جهرمی، نخستین ماموریت مهم پژوهشگاه فضایی ایران در دوره جدید تهیه گزارش از وضع موجود است؛ به طوری که در این گزارش، اشکالات ساختاری ، تقسیم مسوولیت ها و برنامه های آینده این حوزه، مشخص شود.

شماره 7 - محمدجواد آذری‌جهرمی در پایان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در صحن پارلمان حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با برخی نمایندگان از رای اعتماد آنها قدردانی کرد.

شماره 8- طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهاد معارفی با حفظ سمت سازمانی به عنوان سرپرست شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شد.

شماره 9 - وزیر ارتباطات با بیان اینکه توسعه ارتباطات در روستاها از اولویت های این وزارتخانه است، گفت: باید در ۱۸ ماه آینده ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حوزه ارتباطات توسعه داده شوند.

شماره 10 - مهندس محمد جواد آذری جهرمی در دیدار با مدیران عامل و هیات مدیره شرکت های مخابرات و همراه اول با اشاره به اینکه روستاییان در حوزه ارتباطات مطالبات بسیاری دارند ، افزود : دراین حوزه اعتقادی به تصدی گری دولتی نداریم و باید توسعه ارتباطات در روستاها را به اپراتورها واگذار کنیم.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =