ایرنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تروریسم به عنوان بزرگترین بلای منطقه موجب رنجش همه اقوام و ادیان شده است، گفت: تروریست ها را باید در سایه وحدت از این منطقه بیرون کنیم.

علی لاریجانی روز یکشنبه در جمع مسیحیان کلیسای ننه مریم ارومیه افزود: علاوه بر مسلمانان در سوریه و عراق، مسیحیان نیز در شرایط بحرانی و تروریستی منطقه مورد ظلم قرار گرفته اند.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه والای کتاب های آسمانی به ویژه کتاب مسیحیان در آموزه های اسلامی، اظهار کرد: در قرآن کریم سوره ها و آیه های فراوانی درباره حضرت مسیح، حضرت مریم و معجزه های آن حضرت وجود دارد که نشان دهنده نگاه نزدیک اسلام به مسیحیت است.
وی با ابراز خرسندی از توجه مسئولان آذربایجان غربی به حفظ میراث فرهنگی ارزشمند این استان گفت: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز توجه خاصی به مراکز دینی وجود دارند و امیدواریم این روند ادامه یابد.
یونان بت کلیا، نماینده آشوریان و کلدانی ها در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: توجه به حقوق اقلیت های دینی در ایران مثال زدنی و انکارناپذیر است و مدعیان دفاع از حقوق بشر باید به این امر توجه کنند.
کلیسای ننه مریم دومین کلیسای جهان پس از «بیت لحم» است و هر یکشنبه آشوریان برای ادای فرایض دینی به این کلیسا می آیند. کلیسای ننه مریم که به شرق آشور نیز شهرت دارد و در خیابان خیام ارومیه و در محوطه ای بزرگ قرار گرفته و در سالیان متمادی یک محوطه جدید برای کلیسا و یک برج جدید نیز در کنار آن احداث شده است.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =