ایلنا نوشت: محمدنبی حبیبی با بیان اینکه با مواضع ترامپ امضای آمریکا پای هیچ سند بین‌المللی دیگر اعتبار ندارد، گفت:مواضع فعلی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه را در برابر بدعهدی آمریکا مثبت ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه،گفت: نطق بی‌ادبانه و فارغ از آداب دیپلماتیک ترامپ در سازمان ملل باعث شرمساری ملت و نخبگان آمریکاست. آنها گرفتار رئیس‌جمهوری هستند که جز بی آبرویی نصیبی برای آنها نخواهد داشت و باید برای آن چاره اندیشی کنند.

* در هیچ دوره‌ای از ادوار مجمع عمومی سازمان ملل هیچ رهبر کشوری از تریبون سازمان ملل رسما یک ملت را تهدید به نابودی نکرده است. ترامپ در نطق خود تصریح کرد کره شمالی را بطور کامل نابود خواهد کرد. آمریکایی‌ها پیشنهاد مذاکره جدید می‌کنند اما چه تضمینی دارد که نتایج مذاکره جدید مشمول بدعهدی و نقض عهد نشود؟

* ما مواضع فعلی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه را در برابر بدعهدی آمریکا مثبت ارزیابی می‌کنیم. اینکه رئیس‌جمهور به این نتیجه برسد مذاکره با آمریکا اتلاف وقت است و وزیر خارجه محترم هم بگوید مذاکره با آمریکا بی فایده است دستاورد بزرگ سفر اخیر به نیویورک محسوب می‌شود.

*آمریکا در برجام نقش پلیس خوب را ایفا می‌کرد و اروپا به ویژه فرانسه نقش پلیس بد را بازی می‌کردند، اما امروز کار بر عکس شده است یعنی اتحادیه اروپا نقش پلیس خوب و آمریکا نقش پلیس بد را بازی می‌کنند، اما ما نباید اجازه دهیم غرب ما را در مسئله برجام بازی دهد. پاسخ‌های ما باید قاطع و عملی باشد.

*تست موشک بالستیک دوربرد خرمشهر و رونمایی آن در رژه نیروهای مسلح پاسخ عملی به بدعهدی‌های غرب بود. ما در اعلام این پاسخ‌ها باید قاطع باشیم و هیچ ابایی از هیچ تهدیدی نداشته باشیم.

* اینکه موگرینی بگوید همه اعضای ۱+۵ به برجام پایبند هستند امیدواریم در عمل اثبات شود. وزرای ۱+۵ اعضای شورای امنیت و نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید مسئولیت نقض برجام را بپذیرند و آن را اعلام کنند. برجام یک تعهد دوطرفه است. اینکه هیچ سخنی از تعهد آمریکا به میان نیامد و مرتب گفته شود ایران به تعهدات خود عمل کرده است چیزی را حل نمی‌کند.

*وقتی ترامپ هم مردم کره شمالی را به نابودی تهدید می‌کند باید بداند طرف او دستش روی ماشه بمب هسته‌ای و نیتروژنی است. چه کره شمالی آغازگر جنگ باشد چه آمریکا. فرقی در وقوع یک کشتار وسیع و فاجعه جهانی نمی‌کند. ضمن اینکه مسئول مستقیم این کشتار و فاجعه در هر صورت آمریکاست. آمریکا و رژیم صهیونیستی صلح جهانی راتهدید می‌کنند.

*امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی با مرگ داعش می‌خواهند توطئه جدیدی را با همه‌پرسی در کردستان کلید بزنند. ما و همسایگان باید هوشیار باشیم و همه بدانند استقلال و تمامیت ارزی چهار کشور اسلامی با این توطئه در معرض تهدید می‌شود.

همچنین ایسنا نوشت:
سردار پاسدار علی فضلی در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در بجنورد اظهارکرد: مسئولان باید در عرصه و دستگاه های مختلف شفاف، صریح و صادقانه به مردم گزارش دهند.

وی با اشاره به ارائه گزارش از نحوه اجرای فازدوم ساخت و ساز در دهکده مقاومت بسیج، ادامه داد: یکی از شروط صداقت در کار این است که گزارش داده شود که اقدامات از چه زمانی شروع شده و هزینه کرد آن به چه میزان است.

فضلی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان، افزود: سبک زندگی اسلامی در سفر معلم له به استان و در بجنورد بیان شد بنابراین تبین سبک زندگی و ترویج فرهنگ آن از این خطه آغاز شد.

وی با بیان اینکه ایجاد دهکده مقاومت در استان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: فاز دوم دهکده مقاومت بسیج خراسان شمالی به عنوان یک الگو در کشور قرار دارد که استان های دیگر در حال الگو برداری برای راه اندازی چنین دهکده ای با ظرفیت های موجود در مناطق خود هستند.

نمایش سامانه S300 در میدان بهارستان

به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاهی از تجهیزات نظامی در میدان بهارستان برپا شده که در این نمایشگاه بخش‌هایی از سامانه پدافند هوایی S300 به نمایش درآمد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    من تعجب می کنم از حافظه تاریخی آقایان مدت زیادی نگذشته است از افاضات جناب احمدی نزاد و تهدید به نابودی کشور های دیگر بصورت علنی بدون هیچکونه سیاست ورزی و مشکلات پیش آمده بعدی . ترامپ دومی است . افتخار اول بودن به جناب احمدی نزاد تعلق دارد .