ایرنا نوشت:'ابوالقاسم دلفی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 تصریح کرد: مناسبات رو به رشد تهران - پاریس، نقشی سازنده در تحولات منطقه خاورمیانه ایفا کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 فرانسه با بیان این مطلب، افزود: جمهوری اسلامی ایران در همکاری با فرانسه براساس منافع دو طرف که از زمان امضای توافق هسته ای بیشتر شده اند و نیز با در نظر گرفتن نقش و جایگاه منطقه ای مهم دو کشور عمل می کند و دیدارها و تماس های تلفنی روسای جمهوری دو کشور نقش موثری در زمینه تقویت فضای روابط و کاهش تنش ها در خاورمیانه و خلیج فارس داشته است.

دلفی در پاسخ به سوالات متعدد مجری شبکه تلویزیونی فرانس 24 در مورد سفرهای مقامات عالی رتبه دو کشور از جمله سفرهای روسای جمهور و موضوع تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران اظهار داشت:: سفر 'ژان ایوز لو دریان' وزیر امور خارجه فرانسه که برای تاریخ 20 نوامبر ( 29 آبان 96) تعیین شده بود به دلیل درخواست طرف فرانسوی مبنی بر سفر پیش بینی نشده ایشان به میانمار، باهدف بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور، تغییر کرد و از مسیر ارتباطات دیپلماتیک در حال گفت و گو برای هماهنگی این سفر هستیم. لذا سفر نه تعویق پیدا کرده است و نه لغو شده است.

سفیر کشورمان در پاریس در پاسخ به سوال مجری درخصوص اجلاس 12 دسامبر ( 21 آذر 96) تغییرات آب و هوا در پاریس و دعوت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از روحانی اظهار داشت: در این باره نیز دعوتنامه را دریافت کرده ایم که با توجه به ضرورت انجام هماهنگی های مورد نیاز و کثرت سفرهای رئیس جمهوری ایران، در حال بررسی آن هستیم.

دلفی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال انجام ملاقات های دو جانبه میان مقامات دو کشور در فرانسه، تصریح کرد: انجام ملاقات های دوجانبه امری طبیعی است. ملاقات های حاشیه ای از ضروریات این گونه اجلاس ها است.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از گفت و گوی خود به تحولات لبنان در روزهای اخیر اشاره و یادآور شد: بازگشت امنیت و صلح وثبات به لبنان مورد تاکید است و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه آرامش و بازگشت لبنان به وضعیت عادی، ستودنی است.

دلفی در ادامه تصریح کرد: معتقدم که حزب الله لبنان بخشی از جامعه لبنانی ، پارلمان لبنان و بخشی از کل لبنان است که از این کشور و از آزادی لبنان دفاع می کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =