فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه لیست امید لیست حداکثری اصلاح‌طلبان نبود که ما امروز انتظارحداکثری از آنها داشته باشیم گفت: انتشار این اسامی اعضای فراکسیون امید بخشی از نظارت و پاسخگویی را جبران می‌کند.

آذر منصوری از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت و گو با خبرآنلاین درباره انتقاداتی که به فراکسیون امید مطرح می‌شود و همچنین لزوم انتشار لیست اعضای فراکسیون گفت : در سایه فقدان احزاب موثر که بخشی از مسئولیت پرسشگری ،نظارت و پاسخگویی نمایندگان منتخب خود را به عهده دارند،مسئله مهم بعد از هر انتخاباتی فقدان همین بخش از کارکرد احزاب است که بی توجهی به آن بیشترین تاثیر را از یک سو بر کارایی نهادهای انتخابی به جای می گذارد و از سوی دیگر اعتماد و امید احتماعی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.حال با چنین صورت مسئله ای باید دید که نمایندگان منتخب جریان های سیاسی  و نیز جریانهای سیاسی حامی این نمایندگان با چه تدابیری می خواهند  این خلا را جبران کنند.

نمی‌توان از لیست حداقلی انتظار حداکثری داشت

او با بیان اینکه این مسئله فقط منحصر به یک جریان سیاسی در کشور ما نیست گفت:  تا زمانی که چند حزب فراگیر که بتوانند جریانهای سیاسی را قبل و بعد از انتخابات نمایندگی کنند این مشکلات همچنان وجود دارد.

منصوری در شرح ماجرا یک گام به قبل از انتخابات برمی دارد و با بیان اینکه لیست ائتلاف امید در انتخابات مجلس دهم در شرایطی بسته شد که کف مطالبه اصلاح طلبان در مجلس، تشکیل مجلسی همراه دولت، پاسخگو و به دور از تندروی بود گفت: نمایندگانی به واسطه حضور در این لیست راهی مجلس شدند، در شرایطی که این واقعیت را نمی توان کتمان کرد که نظارت استصوابی راه را برای ورود اصلاح طلبان به صحنه رقابت ناهموار کرده بود و در خیلی از حوزه ها اصلاح طلبان با تاکید بر همان مطالبات حداقلی از کاندیدای اصولگرایان میانه نیز حمایت کردند که نزدیک به ۱۵۰نفر از ائتلاف امید به مجلس دهم راه پیدا کردند و قاعدتا می دانیم که این ۱۵۰نفر الزاما همه اصلاح طلب نبودند.اما حضورشان حداقل های مد نظر ما را تامین می کرد.وقتی لیستی با حداقل ها بسته می شود نمی توان انتظار حداکثری از نمایندگان داشت.

او با طرح این پرسش که آیا این جمع حداقل ها مورد نظر را تامین کرده اند یا نه گفت: به نظرم تامین کرده اند و هر جانقص یا کوتاهی وجود دارد باید با توجه به همین مسئله مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

انتشار لیست اسامی بخشی از صورت مسئله و راه حل

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: مجلس دهم و لیست امید که در انتخابات بسته شد لیست حداکثری اصلاح طلبان نبود که ما امروز انتظارحداکثری از آنها داشته باشیم. این را اصلاح طلبان مدام باید با مردم در میان بگذارند،نمی شود از یک طرف صورت مسئله را پاک کرد و از طرف دیگر به دنبال راه حل رفت.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی اصلاح طلبان باید ببینند با کدام ساز و کار موجود و واقع بینانه می توانند ظرفیت انتخابات و صندوق رای که تنها ظرفیت ممکن برای دخالت در تعیین سرنوشت کشور و برداشتن گامهای بعدی خواهد بود، افزایش دهند  در این مسیر یکی از سازو کارها انتشار همین لیست فراکسیون امید و ارزیابی آن است.

آذر منصوری گفت: انتشار این لیست هم بخشی از صورت مسئله است و هم بخشی از راه حل در واقع انتشار این لیست بخشی از نظارت و پاسخگویی را جبران می کند و به نظرم لازمه  حفظ حداقل‌هایی  است که برای برداشتن گامهای بعدی ضروری است. 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =