مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در اداره منابع طبیعی لرستان

اولین روز مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این مراسم که با حضور با شکوه شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت برگزارگردید، حجت الاسلام والمسلمین بیرانوند از فضلا و مدرسین حوزه علیمه قم ، در سخنانی ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا و بهره گیری از فرصت ماه محرم و تمسک جستن به امام حسین (ع) یکی از اساسی ترین بنیادها در راه رسیدن به کمال است گفت: در برپایی مراسم عزاداری حسینی همه با هم، با خلوص نیت حضور داشته باشیم.

وی در ادامه با ذکر حدیثی از امام صادق‌ عليه‌ السّلام‌ که می فرماید: «مردي‌ از اهل‌ كوفه‌، نامه‌اي‌ به‌ محضر حضرت‌ حسين‌ بن‌ عليّ (عليه‌ السّلام‌) نوشت‌ بدين‌ مضمون‌: اي‌ سيّد من‌ و آقاي‌ من‌! مرا خبر ده‌ كه‌ خير دنيا و آخرت‌ در چيست‌؟
حضرت‌ برای او چنين‌ نوشتند: كسی كه‌ رضای خدا را طلب‌ كند، گرچه‌ همراه‌ با ناراحتی و غضب‌ مردم‌ باشد، خداوند او را از امور مردم‌ كفايت‌ مي‌كند(خدا او را بس است). و كسي كه‌ رضا و پسند مردم‌ را طلب‌ كند، اگرچه به‌ غضب‌ و سَخط‌ خداوند منتهی شود، خداوند امور او را به‌ مردم‌ واگذار می کند.
گفتنی است: در پایان مراسم، اطعام سوگواران بر سفره حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) انجام شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =