ایرنا نوشت: پنتاگون از پرواز بمب افکن ها و جنگنده های ارتش آمریکا بر فراز ساحل شرقی کره شمالی خبر داد و این اقدام را پیامی صریح مبنی بر گزینه های نظامی علیه پیونگ یانگ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز شنبه بمب افکن های لنسر و جت های جنگده اف 15 ارتش آمریکا بر فراز ساحل شرقی کره شمالی پرواز کردند.

این اقدام پنتاگون تنها چند ساعت پیش از سخنرانی «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.

«دانا وایت» سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: این مامویت نمایش از اراده آمریکا و پیامی صریح است مبنی بر اینکه رئیس جمهوری (آمریکا) گزینه های نظامی بسیاری برای شکست یک تهدید پیش رو دارد.

وی افزود: ما آماده ایم از همه توانایی های نظامی خود برای دفاع از خاک آمریکا و متحدانش استفاده کنیم.
به نوشته رویترز، این هواپیماهای آمریکایی به شمالی ترین نقطه ای که جنگنده های این کشور پس از سال 2000 تاکنون در منطقه غیرنظامی حائل میان دو کره پرواز کرده اند، رفتند.

پنتاگون همچنین اعلام کرد بمب افکن های لنسر که توانایی حمل بمب های هسته ای دارند از پایگاه نظامی آمریکا در گوام و جت های جنگنده اف 15 از اوکیناوای ژاپن برخاسته اند.

در هفته های اخیر، به ویژه پس از تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل مبنی بر نابودی کامل کره شمالی، سران دو کشور لقب های گوناگونی به یکدیگر داده اند.

ترامپ که پیشتر در توئیتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده بود، در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل خود نیز این سخنان را تکرار کرد.

وی روز جمعه نیز پس از آنکه از سوی کیم جونگ اون «خرفت آمریکایی که اختلال روانی دارد» توصیف شد، لقب «مرد دیوانه» را به رهبر کره شمالی داد.

کره شمالی در روز 12 شهریور یک بمب هیدروژنی آزمایش کرد که به گفته کارشناسان 16 برابر قویتر از بمب هیروشیما بود.
پس از این آزمایش، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ وضع کرد که واردات نفت وصادرات آن را هدف گرفته بود.

چین نیز امروز شنبه اقدام به محدود کردن صادرات نفت به کره شمالی کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =