همشهری نوشت: ۵ جوان شرور در جریان دستبردی مسلحانه به یکی از پایگاه‌های هلال‌احمر، مقدار زیادی تجهیزات امدادی و ۲ دستگاه آمبولانس سرقت کردند اما یک روز بعد به دام افتادند.

آنها كه به دروغ ادعا مي‌كردند از اعضاي گروه تروريستي داعش هستند در جلسه محاكمه اعتراف كردند به‌دليل مشكلات مالي دست به اين سرقت زده‌اند.به گزارش همشهري، اين حادثه روز 12آذرماه سال 94در يكي از پايگاه‌هاي امدادي هلال احمر در كيلومتر 35آزادراه تهران - قم اتفاق افتاد. آن شب 8نفر از پرسنل هلال احمر در پايگاه حضور داشتند كه ناگهان 5مرد مسلح به آنجا يورش بردند. آنها كه مسلح به كلاشينكف و كلت كمري بودند مدعي بودند از اعضاي گروه تروريستي داعش هستند. مردان مسلح شروع به تهديد امدادگران كردند و 3ساعت در آنجا حضور داشتند. آنها دست و پاي امدادگران را بسته بودند تا اينكه با سرقت 2آمبولانس، يك پرايد و مقدار زيادي تجهيزات از آنجا گريختند.

با وجود فرار سارقان كاري از دست امدادگران بر‌نمي‌آمد. آنها با دست و پاي بسته در يكي از اتاق‌هاي پايگاه زنداني بودند تا اينكه دقايقي بعد يكي از آنها توانست طناب‌ها را شل كند و خودش را نجات دهد. او در ادامه دست و پاي همكارانش را نيز باز كرد و سپس اين ماجرا به كلانتري 176حسن آباد گزارش شد.

آنطور كه امدادگران مي‌گفتند لحظات سخت و پر‌اضطرابي را پشت سر گذاشته بودند. يكي از آنها گفت: حمله مردان مسلح غيرمنتظره و ناگهاني بود. تا آن روز نشنيده بوديم كه كسي به پايگاه امداد و نجات حمله كند. آنها وانمود مي‌كردند داعشي هستند. فرياد مي‌زدند و تهديد مي‌كردند. همان ابتدا تلفن‌ها و تجهيزات مخابراتي را تخريب كردند تا نتوانيم ماجراي حمله را گزارش كنيم. سپس دست و پاي تك‌تك‌مان را بستند. مي‌گفتند مي‌خواهند ما را بكشند.

ما هم واقعا باورمان شده بود كه آخرين روز زندگي‌مان است. در ادامه كليد انبار تجهيزات و سوئيچ آمبولانس‌ها را از ما گرفتند. حضور آنها در پايگاه حدود 3ساعت طول كشيد تا اينكه انبار را غارت كردند و سوار بر آمبولانس‌ها از آنجا فرار كردند. بعد از رفتن‌شان بود كه توانستيم خودمان را نجات دهيم و با پليس تماس بگيريم.

در جست‌وجوي آمبولانس‌هاي مسروقه
به‌دنبال اين حادثه به دستور رئيس شعبه 101دادگاه عمومي فشافويه تحقيقات براي دستگيري سارقان مسلح آغاز شد. هرچند در ظاهر يك گروه داعشي به پايگاه هلال‌احمر دستبرد زده بودند اما بررسي‌هاي كارآگاهان پليس حاكي از آن بود كه آنان سارقان حرفه‌اي هستند و براي انحراف در تحقيقات پليس و ايجاد رعب و وحشت در دل امدادگران به دروغ خود را داعشي معرفي كرده‌اند. از آنجا كه آمبولانس‌هاي مسروقه مجهز به سيستم جي‌پي اس بودند علاوه بر پليس، 5تيم تخصصي از اداره كل حراست جمعيت هلال احمر رديابي آمبولانس‌ها را در دستور كار قرار دادند و به شكل زميني و هوايي جست‌وجوهاي خود را آغاز كردند. با گذشت چند ساعت از اين حادثه، آمبولانس‌ها در نزديكي ملارد كرج كشف شدند.

داعشي قلابي بوديم
محل رها كردن آمبولانس‌ها مجهز به دوربين مداربسته بود و بررسي تصاوير ضبط شده توسط دوربين‌هاي مداربسته موجب شناسايي يكي از سارقان شد. وي يكي از افراد سابقه‌دار منطقه شهريار بود كه پيش از اين چند مرتبه به اتهام‌هاي گوناگون دستگير و زنداني شده بود. در اين شرايط وي دستگير شد و ساعتي بعد مأموران با راهنمايي او در جريان چند عمليات، 4همدستش را نيز دستگير كردند. متهمان در جريان بازجويي‌هاي مقدماتي به دستبرد مسلحانه به پايگاه هلال‌احمر اعتراف كردند و گفتند هيچ وابستگي‌اي به داعش ندارند و به دروغ خود را داعشي معرفي كرده‌اند.

در دادگاه
با تكميل تحقيقات از متهمان پرونده اتهامي‌شان با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاكمه كه ديروز در شعبه هفتم به رياست قاضي محمود كيخا و با حضور قاضي رحماني برگزار شد بعد از طرح شكايت از سوي نماينده هلال احمر، 5متهم كه 4نفرشان با قرار قانوني آزاد هستند به دفاع از خود پرداختند. همه آنها اتهام‌شان را كه سرقت تعزيري مشدد است را پذيرفتند. يكي از آنها گفت:

ما نقشه سرقت را در يك گاراژ خريد ضايعات در شهريار طراحي كرديم. مي‌دانستيم در پايگاه هلال احمر وسايل زيادي وجود دارد و فكر مي‌كرديم با اين دستبرد پول زيادي نصيب‌مان مي‌شود. وي ادامه داد: از داخل ايستگاه 400كيلو آلومينيوم دزديديم كه همه آن را به قيمت يك ميليون و 500هزار تومان فروختيم. پس از آن پولش را بين خودمان تقسيم كرديم و نفري 300هزار تومان گيرمان آمد. ما ابتدا قصد سرقت آمبولانس‌ها را نداشتيم اما چون وسايل زياد بود مجبور شديم آنها را در آمبولانس جا بدهيم. اين شد كه آمبولانس‌ها را هم دزديديم. ما به خاطر مشكلات مالي دست به اين كار زديم و پشيمانيم. در پايان اين جلسه قضات دادگاه با اخذ آخرين دفاع از متهمان براي تصميم‌گيري وارد شور شدند.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    38 2
    جالبه ؟ سرقت مسلحانه کردن و با قرار قانونی هم ازاد شدن این چه رسیدگی به این پرونده هست ؟ سرقت مسلحانه حکمش اعدام هست. اگر مجازات این پنج شرور بازدارنده نباشد مجرمان هم ممکن است از این شیوه استفاده کنند.
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    23 0
    طرف دارای سوابق متعدد هست که هر بار بعد از ریشه یابی ازاد شده ایا الان وقتش نیست برایش مجازاتی سخت در نظر گرفت که که دیگر به این کار ادامه ندهد چون ریشه یابی جواب نداده
  • حسن IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
    3 0
    5متهم كه 4نفرشان با قرار قانوني آزاد هستند به دفاع از خود پرداختند . خیلی باحاله