تماشاگران امروز نوشت: بعضی اتفاق‌ها که در خیلی از کشورها می‌تواند عادی تلقی شود در کشور ما به راحتی یک موج رسانه‌ای در فضای مجازی به راه می‌اندازد و خبرش حسابی در شیپور می‌شود و چند ساعتی همه از آن می‌گویند.

اتفاقي مثل گزارش يك بازي بسكتبال به صورت زنده آن هم از راديو شايد خيلي رخداد مهمي نباشد اما وقتي پسوند «اولين» در ابتداي خبر آن قرار مي‌گيرد اين اتفاق را حسابي خاص و جذاب مي‌كند. نعيمه ظفر، مربي بسكتبال كه نزديك به سه سال در راديو، برنامه مجله تخصصي بسكتبال بانوان را اجرا مي‌كند، صبح چهارشنبه گذشته دو مسابقه ليگ بسكتبال بانوان را گزارش كرد. اولين بازی را حدود 10 دقيقه و براي دومي به‌طور كامل در كسوت گزارشگر حاضر شد و مسابقه را گزارش كرد. با اين بانوي گزارشگر كه شايد بتوان او را به عنوان سدشكن گزارشگران زن ایران نامید گفت‌وگوي كوتاهي انجام داده‌ايم.

*حسابي نام‌تان بر سر زبان‌ها افتاده و از شما به عنوان اولين بانوي گزارشگر زن ياد مي‌كنند. اين خبر صحت دارد؟

چهارشنبه صبح دو بازي را براي راديو ورزش گزارش كردم. بازي اول از 4 كوارتر 10 دقيقه‌اي تقريباً حدود 10 دقيقه با فاصله‌هاي نامنظم روي آنتن بودم، ولي براي بازي دوم زمان بيشتري به ما دادند و به صورت زنده آن را گزارش كردم.

*تجربه‌‌اش چگونه بود؟

من سه سال است كه در راديو ورزش، برنامه مجله بسكتبال بانوان را اجرا می‌کنم و مي‌شود گفت تنها تجربه‌ام در راديو همان برنامه و برنامه جهان ورزش است. يك برنامه توليدي هم داشته‌ام، اما گزارشگري كاملاً يك دنياي متفاوت است و خيلي فرق مي‌كند. تجربه خوبي بود و خودم از كارم راضي بودم.

*فكر مي‌كنيد بتوانيد روزی براي تلويزيون هم گزارش كنيد؟

با اين روندي كه من پيش مي‌روم مطمئنم اين كار را هم انجام مي‌دهم.

*مي‌دانيد كه، در تلويزيون محدوديت‌هاي بيشتري وجود دارد.

با توجه به فعاليت‌هايي كه در فدراسيون‌هاي واليبال، بسكتبال و فوتبال براي ورزش بانوان انجام مي‌شود و داستان‌هاي حجاب و پوشش اسلامي ما براي حضور در ميادين بين‌المللي در حال حل شدن است، مسلماً در صداوسيما هم تمهيداتي براي پخش گزارشگری خانم‌ها انجام مي‌شود. وقتي تيم‌ها به بازي‌هاي آسيايي بروند يا در المپيك حاضر شوند، رسانه ملي آن را پخش خواهد كرد و اين خودش روندي مي‌شود كه با حفظ ارزش‌ها بتوانيم به صورت مستقيم از تلويزيون، هم بازي‌ها را ببينيم و هم گزارش كنيم.

*با همان تجربه كارشناس برنامه ورزشي بودن گزارش بازي را به شما دادند؟

من در اصل مربي بسكتبال هستم ولي به خاطر اين برنامه راديويي كه در آن كارشناس بسكتبال بودم با پيشنهاد و حمايت دكتر قاسمي، مدير شبكه ورزش راديو توانستم اين كار را انجام بدهم. ابتدا قرار بود گزارش من به صورت دوزبانه باشد كه بعد به خاطر محدوديت زماني كه روي آنتن داشتیم در همان تايم محدود فقط به زبان فارسي گزارش كرديم.

*از گزارشگران ورزشي در رشته‌هاي مختلف هم الگو گرفتيد؟

ما در بسكتبال چند برند داريم. آقاي ابوالحسني و آقاي افشين رضاپور و آقاي آيدين مقيمي‌پور را داریم كه سه آدم متفاوت با سه نوع گزارش متفاوت هستند. من از بچگي بسكتبال بازي مي‌كردم، آن موقع تنها برنامه بسكتبال كه از تلويزيون پخش مي‌شد، «بسكتبال نوين» بود كه 7 صبح روزهای جمعه با صداي آقاي آتشي و آقاي ابوالحسني پخش مي‌شد. لحن صحبت آنها علاقه‌ و انگيزه‌ مرا به بسكتبال و ديدن بازي‌هاي NBA بيشتر كرد. يك جورهايي آقاي ابوالحسني و آقاي رضاپور و آقاي آتشي از كساني بودند كه من به صدايشان گوش می‌كردم و سعي كردم از تجربيات‌شان استفاده كنم. خانم صدف سبحاني، تهيه‌كننده برنامه‌هاي راديو كه بسكتبال بانوان را به صورت مجزا وارد راديو كردند هم يكي از كساني بودند كه استارت اين كار را زدند.

*پس از گزارش‌تان از سوي مسئولان بازخوردي گرفتيد؟

آقاي دكتر قاسمي خيلي حمايت كردند و راضي بودند؛ البته من بايد از ايشان تشكر كنم چون لطف كردند و اين فرصت را به ما دادند. ايشان جزو اولين كساني بودند كه تماس گرفتند و تشكر كردند. آقاي مشحون، رئيس فدراسيون و خانم كرم‌‌زاده، نايب‌رئيس فدراسيون بسكتبال هم خيلي لطف كردند و تشكر كردند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =