۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
بخش عمده مشکلات سد معشوره مرتفع شد

استاندار لرستان از مرتفع شدن بخش عمده ای از مشکلات سد معشوره خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در رابطه با بازدید از پروژه‌های کوهدشت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل این شهرستان، چهار بانده کردن جاده خرم‌آباد به کوهدشت بوده که سال‌هاست این کار شروع شده و پیشرفت فیزیکی خوبی نیز داشته است اما باید با سرعت بیشتری آن را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه طبق قراردادی که با مجموعه راه و شهرسازی منعقد شده قرار است تا پایان امسال حدود پنج کیلومتر آن آماده شود، اضافه کرد: مابقی پروژه نیز متناسب با تامین اعتبار تکمیل خواهد شد.
دکتر خادمی کشتارگاه دام این شهرستان را یکی از امتیازات بزرگ آن عنوان کرد و افزود: ظرفیت این مجتمع، کشتار ۵۰ راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک در روز است که هم‌اکنون با کمتر از ۱۰ درصد پتانسیل خود کار می‌کند برای همین باید مورد حمایت قرار گیرد چراکه می‌تواند بخش عمده‌ای از کشتار مورد نیاز استان را انجام دهد. این طرح در برنامه‌های آتی ما قرار گرفته و حتما پیگیری می‌شود.

استاندار لرستان به تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: همچنین شبکه فاضلاب شهر بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت داشته که امیدواریم این طرح نیز طبق برنامه زمان‌بندی شده درصورت تامین اعتبار به بهره‌برداری برسد.

وی کوهدشت را یکی از قطب‌های تولیدکننده گندم استان نامید که یک چهارم تولید آن را به خود اختصاص داده و در ادامه بیان داشت: ذخیره گندم تولید شده یکی از موضوعات مهمی بوده که با ایجاد سیلو در شهرستان پیگیری شده است.

دکتر خادمی ظرفیت سیلو را ۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این مخزن قابلیت توسعه تا ۱۵۰ هزار تن را نیز دارد و قرار است برای طرح توسعه آن کمک کنیم.

استاندار لرستان یکی از مطالبات مردم بخش طرهان را جاده ورودی آن عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه از مدتی قبل آغاز شده و البته گردنه‌ای دارد که باید مطالعه بیش‌تری روی آن صورت گیرد؛ قبلا اقدامات زیرسازی آن تا حدودی انجام شده و قرار است پیمانکار با توجه به اعتباری که دارد سریع‌تر کار را شروع کند تا حداقل بتوانیم دو طرف گردنه را در یک بازه زمانی مناسب تحویل مردم دهیم.

وی از دیگر استعدادهای شهرستان کوهدشت به باغات بخش کوهنانی اشاره کرد و گفت: بزرگترین انارستان‌ها را در این منطقه داریم که خوشبختانه کارخانه فرآوری آن نیز در محل ایجاد شده و جای توسعه دارد؛ باید بخش‌های سردخانه‌ای آن تکمیل و خود کارخانه بتواند محصول را از باغداران پیش‌خرید کند تا زودتر آن را تحویل بگیرد.

دکتر خادمی تاکید کرد: پیگیر هستیم که تمام ارزش افزوده کار در خود شهرستان بماند برای همین باید از سایر ضایعات انار در راستای فرآوری استفاده کرد؛ این موضوع در برنامه سرمایه‌گذار هست و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه مردم باید بخش عمده سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دهند و دولت نیز حامی آنان خواهد بود، افزود: دولت نمی‌تواند به شخصه و به عنوان یک واحد حقوقی کار خاصی در این راستا انجام دهد بلکه تنها می‌تواند سرمایه‌گذار و کارآفرین را مورد حمایت و تشویق قرار دهد.

وی در ادامه به پتروشیمی کوهدشت نیز اشاره کرد و بیان داشت: در گذشته مطالعاتی روی آن انجام شده و اقدامات اولیه شکل گرفته است؛ قرار شد روی این مجموعه مطالعات بیشتری صورت گرفته و خوراک و آب آن نیز تامین شود.

دکتر خادمی ادامه داد: این پروژه جزو طرح‌های تعریف شده ما در استان قرار دارد که نمی‌توان قول مرحله اجرا را تا تکمیل شدن مطالعات آن داد.

استاندار لرستان شهرک گلخانه‌ای کوهدشت را از جمله پروژه‌های واگذاری دولت به جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: قرار است حدود شش هکتار گلخانه ایجاد شود که تا به حال دو هکتار آن در حال انجام است و قول داده‌اند تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: این پروژه نیز از کارهای خوبی است که در زمینه تولید و انتقال تکنولوژی در شهرستان انجام می‌شود و می‌تواند کار موثری باشد.

دکتر خادمی به سد معشوره نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پیگیری‌های خوبی در رابطه با این پروژه توسط نماینده شهرستان در مجلس انجام شده و بخش عمده‌ای از مشکلات آن مرتفع گردیده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: تخصیصی که به این سد داده شده در آن حدی که مدنظر و خواسته ما بوده نیست اما قسمتی از آن محقق شده و قرار است امسال وزارت نیرو این پروژه را از ردیف بودجه‌های مسدود شده خارج کند و برای آن اعتبار بگذارد.

وی عنوان کرد: به شدت پیگیر این پروژه هستیم و اگر بگوییم جزو پروژه‌های اصلی استان است اغراق نکرده‌ایم؛ حتما آن را دنبال خواهیم کرد و امیدواریم به سرعت نتیجه مطلوب را بگیریم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =