شب های کره زمین از سال 2012 میلادی دائماً در هر حال روشن تر شدن هستند. محققان اخیراً از تصاویر ماهواره‌ای برای تشخیص تغییرات نورهای مصنوعی شب در سراسر جهان استفاده کرده اند و متوجه شده اند که بین سال 2012 الی 2016، پراکندگی مناطق روشن در هر سال، تا 2.2 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین،روشن کردن محیط هایی که در تاریکی شب به سر می برند می تواند پیامدهای منفی گسترده ای بر سلامت انسان و محیط زیست داشته باشد. در واقع مشکل اینجاست که نور مصنوعی و ساخته انسان، در مکان و زمانی شروع به درخشش می کند که به صورت طبیعی رخ نمی دهد و بسیاری از موجودات زنده قادر به انطباق خود با این شرایط تازه نیستند.

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط دکتر کریستوفر کیبا، زمین‌شناس از مرکز تحقیقات آلمان انجام شده است، مناطق روشن شده از روشنایی مصنوعی زمین از نظر اندازه و درخشندگی از سال 2012 تا 2016 به میزان 2.2 درصد افزایش یافته است.

از طرف دیگر، میزان درخشش مناطقی که همواره روشن هستند نیز در هر سال تا 2.2 درصد افزایش می یابد. بنابراین نه تنها مناطق بیشتری در شب روشن می شوند، بلکه درخشش بیشتری هم دارند. یکی از محققین این پروژه می گوید که «ما در حال از دست دادن تاریکی شب در  کل سیاره زمین هستیم. 
شورهایی مانند ایتالیا، هلند، اسپانیا و ایالات متحده جزو مناطقی هستند که بیشترین روشنایی را در شب دارند..

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =