تسنیم نوشت:رئیس جمهور از سازمان دامپزشکی به دلیل پنهان کردن آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان گلایه‌مند است و به عقیده وی اگر آنفلوآنزا می‌آید و مشکلاتی را برای طیور ایجاد می‌کند، همان‌ لحظه اول مردم باید مطلع شوند.

در سال‌های اخیر همواره شاهد بوده‌ایم که مسئولان سازمان دامپزشکی کشور در زمان بروز پدیده بیماری  آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان سکوت خبری خاصی را در پیش گرفته‌اند و حاضر به اطلاع‌رسانی  و پاسخ‌گویی به نمایندگان رسانه‌های مردمی نبوده‌اند.

در موارد متعددی نیز مشاهده‌ شده است، رسانه‌هایی که اقدام به انتشار اخبار  آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان کرده‌اند مورد سرزنش سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد‌کشاورزی قرار گرفته و چنین شنیده‌اند که به منافع ملی ضربه نزنید و اخبار آنها تکذیب شده است.

در مواقع بروز این بیماری همچنین به طور معمول، بخش خصوصی که به طور مستقیم با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند، در رسانه‌ها درباره بروز این بیماری صحبت و اطلاع‌رسانی می‌کند که بر اساس اظهارات خود نمایندگان بخش خصوصی, توسط بخش دولتی و سازمان دامپزشکی با آنها نیز برخورد شده است.

رسانه‌های گروهی در سال جاری نیز به‌عنوان نمایندگان مردم در زمان بروز بیماری  آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان بارها سعی کردند که درباره عواقب این بیماری بر بازار مصرف و افزایش قیمت تخم‌مرغ در آتی هشدار دهند، اما با تکذیب یا بی اعتنایی به اظهاارت آنها توسط مسئولان، توجهی جدی به این امر نشد.

بنابراین گزارش رئیس جمهور اما عصر روز یکشنبه این هفته در جلسه هیئت دولت صحبت‌های جالبی درباره بیماری  آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان مطرح کرد و درباره لزوم اطلاع رسانی به موقع در باره این بیماری به مسئولان سازمان دامپزشکی تذکر جدی داد. 

 حسن روحانی در این جلسه اظهار داشت:  باید به‌طور روزانه با مردم مشکلات را در میان بگذارید، و اگر مسأله‌ای پیش می‌آید، مردم باید بدانند؛ اگر آنفلوآنزا می‌آید و مشکلاتی را برای طیور ایجاد می‌کند، همان‌ لحظه اول مردم باید مطلع شوند؛ نه یک هفته بعد از بازار و آثار آن بفهمند.

وی همچنین خطاب به وزرا، معاونین و همه مسئولین بخش‌های اجرایی کشور گفت: اگر جنسی در کشور ما به‌اندازه کافی نیست و باید واردات انجام بگیرد، قبل از آنکه بازار احساس کمبود کند، مسئول مربوطه باید احساس کند و آن کمبود را جبران کند؛ اگر مشکلی در مؤسسات اعتباری غیرقانونی وجود دارد، قبل از هر کس رییس بانک مرکزی باید برای مردم توضیح دهد و اگر با تلاش فراوان اقدام مثبتی انجام دادیم باید برای مردم تبیین شود؛ اگر مشکل زیست‌محیطی داریم باید برای مردم توضیح دهیم. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =