مدرسه سازی تنها راهکار باسوادی مردم نیست

ایرنا نوشت :استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدرسه سازی تنها راهکار باسوادی و ارتقای سطح سواد مردم نیست.

اقبال عباسی در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای ارتقای کمی و کیفی سطح سواد مردم باید راهکارهای گوناگون شناسایی و اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: رتبه 22 باسوادی چهارمحال و بختیاری در بین 31 استان کشور نشان دهنده ضرورت تلاش بیشتر در راستای فعالیت های سوادآموزی از سوی اداره کل اموزش و پرورش استان است.
عباسی تصریح کرد: دستیابی به شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری به ارتقای آموزش و پرورش نیاز دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اعلام تعطیلی و یا تاخیر در آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری باید از سوی آموزش و پرورش انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان سال 1392 رتبه 28 در بین 31 استان کشور را در شاخص های سوادآموزی را داشته و اکنون به رتبه نخست ارتقا یافته است.
بهروز امیدی اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش رتبه برتر کشور را کسب کرد.
وی افزود: شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال گذشته 657 مصوبه داشته که از این تعداد 89 درصد اجرایی شده و بقیه در دست اجراست.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 رشد نرخ باسوادی استان به نسبت سال 1385 برابر 2.2 درصد افزایش دارد.
مرتضی ارشادی تصریح کرد: هم اینک 94 درصد گروه سنی 10 تا 49 سال چهارمحال و بختیاری و 84.74 درصد گروه سنی 6 سال و بالاتر استان باسواد هستند.
وی افزود: شهرستان شهرکرد در بین 429 شهرستان کشور دارای رتبه 16 باسوادی مردان و مقام 32 باسوادی زنان است.
ارشادی اظهار کرد: 47.5 درصد باسوادان چهارمحال و بختیاری مربوط به شهرستان لردگان است.
همچنین لوح تقدیری از سوی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت برتری شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به استاندار استان اعطا شد.
گفتنی است ، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 24 تا 30 دی به عنوان هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =