رشد ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل

سردار حسین عبدی از رشد ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ سردار حسین عبدی در نشست کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: رشد کشفیات نمایش اقتدار، توانمندی، صلابت و همت مضاعف ماموران نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اعتیاد یکی از آسیب های جدی اجتماعی بوده و در هر ثانیه هشت نفر قربانی دارد، اضافه کرد: اعتیاد به مانند زلزله ای ویرانگر می‌تواند بنیان خانواده را از هم پاشیده و شور و نشاط جامعه را از بین ببرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان متذکر شد: از سویی بررسی ها نشان می دهد جرایم اکثر زندانیان کشور به نوعی با مواد مخدر در ارتباط است و حتی معضل حاشیه نشینی خود بسترساز عرضه و تقاضای مواد مخدر است.

عبدی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی در اردبیل به ضرورت توجه به این معضل و عواقب آن تاکید کرد و بیان داشت: به منظور مقابله با اعتیاد نیازمند عزم جدی و استفاده از مشارکت عمومی هستیم.

وی متذکر شد: مقابله با اعتیاد احساس مشارکت جمعی را می طلبد و به ویژه فرهنگ سازی و پیشگیری اهمیت ویژه دارد بطوریکه هزینه پیشگیری به مراتب کمتر از مقابله با اعتیاد است.

فرمانده انتظامی استان ترویج آموزه های دینی، توسعه آموزش های همگانی، حساس کردن جامعه نسبت به تهدیدات و ایجاد همدلی اجتماعی را راهکارهای اثربخش پیشگیری از گسترش اعتیاد دانست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =