ایسنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن پافشاری رژیم صهیونیستی بر ادامه اقداماتش علیه مسجدالاقصی، از جامعه جهانی خواست اقدامی فوری برای مقابله با مانع تراشی‌های این رژیم بر سر راه عبادت آزادانه در مسجدالاقصی اتخاذ کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به قید و بندهای ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی در مسیر حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی و اقامه نماز در آن، تاکید کرد که نمی‌توان اقدامات اسرائیل در بستن مسجدالاقصی به مدت سه روز متوالی و به بهانه کشته شدن دو پلیس این رژیم در داخل این مسجد و نیز ایجاد محدودیت‌های جدید در زمینه حضور مسلمانان در داخل آن از جمله وضع گیت‌های الکترونیکی را قبول کرد.

وی گفت: من به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی پافشاری اسرائیل بر مواضع خود با وجود تمامی هشدارها، جلوگیری از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی و استفاده بی‌رویه نظامیان اسرائیلی از خشونت علیه برادران (فلسطینی) ما را که قصد ادامه نماز را داشتند، محکوم می‌کنم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اردوغان ضمن نثار درود و رحمت به روح سه شهید فلسطینی درگیری‌های روز جمعه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان تاکید کرد که مسجدالاقصی قبله‌گاه نخست مسلمانان و یکی از سه مسجد مقدس است.

شهر اشغالی قدس و دیگر شهرهای فلسطینی روز جمعه شاهد تظاهرات‌هایی در حمایت از مسجدالاقصی بود که در جریان آن درگیری‌هایی با نظامیان رژیم صهیونیستی روی داد که منجر به شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن صدها تن دیگر شد. این تظاهرات‌ها در اعتراض به بسته شدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی از روز ۱۴ ژوئیه جاری و ممانعت از اقامه نماز در آن صورت می‌گیرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =