ایسنا نوشت: دوره فعالیت سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن که یکی از شخصیت‌های کلیدی در تحقیقات کنونی آمریکا حول محور مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفارت روسیه در واشنگتن در صفحه توئیتر خود نوشت، تا زمانی که جانشین سرگئی کیسلیاک، سفیر در حال کناره‌گیری روسیه در واشنگتن زمام امور را به عهده گیرد، دنیس گونچار، وزیر مشاور و معاون رئیس هیات روسیه در آمریکا به عنوان کاردار مسکو در واشنگتن خدمت خواهد کرد.

انتظار می‌رود آناتولی آنتونوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه جایگزین کیسلیاک شود که از سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان سفیر روسیه در واشنگتن خدمت کرد.

نامزدی آنتونوف برای این سمت که باید از سوی کرملین تایید شود درحالی صورت گرفت که به دنبال ادعاهای آمریکا مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته کشورش روابط میان مسکو و واشنگتن تحت بررسی‌های دقیقی قرار دارد.

نام کیسلیاک در ارتباط با چندین تن از بستگان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان یک مشاور ویژه مطرح شده و هیات‌های کنگره‌ای آمریکا مشغول تحقیقات درباره مداخله روسیه و روابط احتمالی با کمپین انتخاباتی ترامپ هستند.

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد که کیسلیاک توسط جاسوس‌های آمریکایی مورد استراق سمع قرار گرفته و به روسای خود گفته بود که در جریان کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ با جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا درباره مسائل مربوط به انتخابات از جمله مسائلی که برای مسکو حائز اهمیت است، صحبت کرده است.

این در حالی است که جف سشنز صحبت با مقامات روسی درباره مسائل مربوط به انتخابات را رد کرده و گفت، تنها به عنوان سناتور آمریکا با کیسلیاک دیدار داشته است.

در همین حال مسکو نیز هرگونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و ترامپ نیز تاکید کرده که کمپین انتخاباتی‌اش هیچ توطئه‌ای با روسیه نداشته است.

کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که ترامپ، جان هانتسمن را به عنوان سفیر جدیدش در روسیه منصوب خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =