حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با رهبران و نمایندگان ائتلاف گروههای هشت گانه مقاومت فلسطین و گروه‌های شش گانه عضو سازمان آزادی بخش فلسطین، مستقر در لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدای این دیدار فتحی ابوالعرادات نماینده جنبش فتح در لبنان، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس، و استاد منیر شفیق متفکر فلسطینی، طی سخنانی کوتاه از نقش اساسی و تاریخی حمایتهای ملت، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران از مبارزات ملت فلسطین تجلیل کردند.

شخصیت های فلسطینی همچنین با اشاره به ایستادگی ملت فلسطین و تحقق پیروزیهای اخیر در مسجدالاقصی تاکید کردند در حمایت از فلسطین، هیچ طرفی صادق تر از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان نیست.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه نیز در این دیدار فلسطین را قلب امت اسلامی دانست و افزود متاسفانه در سالیان اخیر بدلیل مشغولیت کشورهای منطقه به درگیریهای داخلی، توجه به مسئله فلسطین کمرنگ شد اما خوشبختانه این توجه در حال بازگشت به مسیر اصلی است و نقش اساسی در این زمینه به ملت فلسطین برمی گردد که توانسته است چراغ انتفاضه را در قدس و فلسطین روشن نگه دارد.

جابری انصاری اولویت اول جهان اسلام را مسئله فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد این اولویت نباید تحت هیچ شرایطی تغییر کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    2 0
    هر وقت رییس جمهور یا نفر اول یک کشور سنی علیه اسراییل موضع گیری سخت کرد و پایش ایستاد آنگاه شما می توانید بگویید موضوع فلسطین در حال بازگشت به مسیر اصلی است. اینها پای کار نیستن و تمام زحمات سی سال گذشته در رابطه با فلسطین را پس از بهار عربی و با حمله به سوریه از بین بردن. نه ما درست بشو هستیم و از رویه اینها درس میگیریم و نه انها درست بشو هستن. حداکثر کاری که میتوانید در رابطه با فلسطین کنید حفظ مسجد الاقصی و قبول کردن تقسیم بیت المقدس برای حفظ آن است. کار بیشتری از دست تان ساخته نیست. خود را فریب ندهید و دنبال سراب اتحاد جهان اسلام برای حل موضوع فلسطین نباشید. اتحاد جهان اسلام فقط به درد سلفی گرفتن در مکه و مدینه میخوره و لا غیر
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 0
    جریان اصلی رابطه با اسرائیل و عربستان بوده؟