نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به روی صحنه رفت

نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردان محمود اخی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشور با حضور اهالی هنر، اصحاب رسانه و پیشکسوتان تئاتر استان به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، خسرو پایاب، هنرمند پیشکسوت تئاتر آذربایجان شرقی در آئین زنگ افتتاح نمایش «ملاقات بانوی سالخورده»، تئاتر را هنر نفس به نفس خواند که هنرمند با حضور رو در رو با مخاطب بصورت زنده پیام خود را می رساند، گفت: مردم نباید بازیگران را در سالن نمایش تنها بگذارند، هرچقدر تعداد تماشاچیان بیشتر باشد بازیگر و دیگر عوامل نمایش نیز به شور می آید.
وی تصریح کرد: وقتی برای تماشای تئاتر می آیید سکوت کنید چرا که فقط یک بار می توانید حرف بازیگر را شنیده و آن را درک کنید و با کوچکترین غفطت شاید صحنه ای شاهکار و دیالوگی بی نظیر را از دست بدهید.
پایاب خاطرنشان کرد: این کار آقای اخی کاری بسیار سنگین بوده و هنرمندان زیادی را به صحنه کشیده است.
این هنرمند صاحب نام تبریزی با تاکید بر اینکه صحنه تئاتر باید توسط جوانان شکوفا شود، گفت: نگاه آینده تئاتر رو به جوانان است، جوانان با استعدادی که با گذراندن آموزشهای آکادمیک و دانشگاهی به پرورش استعدادهای خویش پرداخته و آینده ای درخشان برای تئاتر این شهر رقم خواهند زد.
وی افزود: چند سال پیش می گفتیم برای تماشای فیلم به سینما برویم اما هیچوقت نمی توانستیم بگوییم برای دیدن تئاتر برویم چون تئاتر تنها در مناسبت ها و جشن ها اجرا می شد وغیر از آن جایی آثاری از تئاتر دیده نمی شد اما اکنون موقعیتی فراهم شده است که هر لحظه می توانید برای تماشای تئاتر بروید.
پایاب با بیان اینکه خوشبختانه طی چند سال اخیر امکانات زیرساختی و نرم افزاری و فرصتهای پیشرفت هنر تئاتر رفته رفته توسعه می یابد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از 3 سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای تئاترها ایجاد شده هستند.
وی اضافه کرد: چند سال پیش نمی توانستیم در استان بازیگر زن پیدا کنیم ولی امروزه جای خوشحالی است که می بینیم که بانوان هنرمند و با استعدادی پا به عرصه گذاشته اند که در مقاطع ملی و بین المللی نیز به شکل خارق العاده ای بر صحنه تئاتر درخشیده و در این عرصه حرفی برای گفتن دارند.
این هنرمند پیشکسوت تئاتر تبریز، تاکید کرد: هنرمندان و مسئولان باید دست به دست هم داده و جوانان را به سمت تئاتر سوق دهند چرا که ایجاد شور و شوق در سالنهای تئاتر بهترین فرهنگی است که می تواند ترویج یافته و راه و رسم زندگی را به جوانان بیاموزد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =