هنریک فیسکر که عمدتا به دلیل طراحی خودروهای افسانه ای و اسپرت کمپانی خودروسازی استون مارتین شناخته می شود پس از جدایی از این کمپانی، شرکت فیسکر را راه اندازی کرده و در آنجا مشغول به کار است. این شرکت به ویژه در زمینه خودروهای برقی و خودران فعالیت می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو، علاوه بر این فیسکر در کمپانی کوچک و امریکایی VLF Automotive نیز مشغول به کار بوده و در حال تولید و عرضه سوپرکار اسپرت 745 اسب بخاری فورس وان خود است.

این طراح سابق برند استون مارتین هفته گذشته اعلام کرد که کمپانی فیسکر با یک شرکت چینی قرارداد بسته و قصد دارد که اتوبوس بسیار جذابی را با نام فیسکر اوربیت طراحی و تولید کرده و راهی بازار کند.

در بیانیه ای که این کمپانی در این زمینه منتشر کرده عنوان شده است که این شرکت در راستای توسعه جذاب ترین اتوبوس شاتل دنیا اقدام به عقد قرارداد همکاری با یکی از برجسته ترین شرکت های چینی با نام هاکیم یونیک گروپ کرده است. در واقع از این اتوبوس در شهرهای هوشمند استفاده خواهد شد. هاکیم یونیک گروپ یک شرکت خوشه ای بزرگ چینی است که در زمینه توسعه شهر های هوشمند فعالیت می کند.

هنریک فیسکر در مصاحبه با خبرگزاری Business Insider عنوان کرد که ایده و هدف اصلی پشت این پروژه این است که هرگونه حمل و نقل شهری باید جذاب، سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد.

این اتوبوس از طراحی داخلی بسیار انعطاف پذیری برخوردار است. مسافران اوربیت می توانند در مسافت های طولانی بر روی صندلی نشسته و یا در مسیر کوتاه بایستند.

طراح این اتوبوس در ادامه توضیح داده است که ترجیح می دهد به جای استفاده از طرح های قدیمی و خسته کننده، در طراحی داخلی این اتوبوس هوشمند از لابی های جذاب و مفرح هتل ها الهام بگیرد.

ما اوربیت را بسته به نوع استفاده ای که ممکن از آن شود با امکانات داخلی متفاوتی ارائه می دهیم. این اتوبوس هوشمند ممکن است در شهر های هوشمند، در محوطه های کالج و دانشگاه ها و یا حتی فرودگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. اوربیت یک اتوبوس کاملا مستقل و خودران خواهد بود که به سیستم کوانرژی مجهز بوده و از سنسورهای لیدار برخوردار خواهد شد.

پیش از این نیز فیسکر این سیستم را در خودروی فیسکر ایموشن بکار برده بود که افزایش ایمنی خودرو را با خود به همراه داشت.

به عبارت دیگر بنابر گفته های این طراح اوربیت یک وسیله حمل و نقل عمومی خواهد بود که از فناوری های ارتباطی پیشرفته برخوردار بوده و می تواند بدون دخالت انسان بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کند.

ظاهر بیرونی کانسپت اوربیت بسیار متفاوت با خودروهای موجود در بازار بوده و از پنجره های جذاب و نامنظمی برخوردار است.

گفته می شود که این اتوبوس به قصد فروش در بازار امریکا طراحی خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات فنی و قیمت اوربیت در دسترس نبوده و به احتمال زیاد کانسپت ارائه شده با نسخه نهایی تفاوت بسیاری خواهد داشت.

بد نیست بدانید که با تعطیلاتی نصف و نیمه شرکت فیسکر در سال 2013، فیسکر معروف پس از طی یک دوره ریکاوری با انرژی مضاعف بازگشته و هرگز اجازه نداد که مشکلات مانع موفقیت او شوند. در واقع این شرکت در سال 2013 درگیر یک سری بحران های مالی شده و کمپانی a123 نیز که تامین کننده باتری های خودروی کارما این خودروساز بود همکاری خود را با آن متوقف کرد. در حال حاضر فیسکر در حال تلاش است که کمپانی خود را در زمینه خودروهای تمام الکتریکی اثبات کند. این طراح خستگی ناپذیر بوده و با آخرین اقدام خود قصد دارد که اتوبوس های خسته کننده را از مدار حمل و نقل خارج کند.

5454 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =