ایسنا نوشت: مرکز آشتی حمیمیم روسیه در سوریه اعلام کرد که ائتلاف آمریکا همچنان با تروریست‌های باقی مانده در سوریه همکاری می‌کند و آن‌ها را در قالب یگانی تحت عنوان "ارتش نوین سوریه" آموزش می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز آشتی حمیمیم روسیه در سوریه که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ائتلاف بین المللی به رغم اظهارات آمریکا درباره تعهدش درخصوص از بین بردن داعش، اما به تعاملش با تروریست‌ها ادامه می‌دهد و مربیان نظامی آمریکایی یگان‌های نظامی جدیدی را با عنوان "ارتش جدید سوریه" در نزدیکی اردوگاه آوارگان در شهر حسکه تأسیس کرده‌اند.

در این بیانیه به نقل از آوارگانی که به منازلشان بازگشته‌اند، آمده است: نظامیان آمریکایی اعلام کردند که این یگان‌ها بعد از پایان دوره آموزشی خود برای جنگ با نیروهای دولتی به جنوب سوریه منتقل خواهند شد.

بسیاری از شبه نظامیان مذکور از داعش و گروه تروریستی جبهه النصره هستند و در حال حاضر 750 شبه نظامی از رقه، دیر الزور، ابوکمال و مناطق شرقی فرات در این اردوگاه حضور دارند.

شاهدان عینی همچنین اعلام کردند که ائتلاف آمریکا از حدود شش ماه پیش از این پایگاه برای این اهداف استفاده کرده است.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته ائتلاف آمریکا را به کارشکنی در حمله جنگنده‌های روسی به مقرهای داعش در شرق سوریه متهم کرده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    1 2
    سوریه هم دولت مرکزی دارد و هم ارتش. بگو داره شورشی تربیت می کنه. دولت سوریه باید به اینکار امریکا در سازمان ملل اعتراض کنه جون ناقض اصل تمامیت ارضی ست.