ایسنا نوشت: سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین روز برگزاری جشنواره سینما حقیقت به پردیس چهارسو آمد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه 25 آذر در بازدید از جشنواره سینما حقیقت ترجیح داد فقط پاسخگوی سوالاتی در زمینه سینمای مستند باشد، ابتدا در پاسخ به اینکه با توجه به افزایش بودجه فرهنگی در سال ۹۷ وضعیت سینمای مستند ارتقاء خواهد یافت، گفت: امیدوارم اتفاقات خوبی در همه حوزه‌ها بیفتد. البته افزایش‌های بودجه چشمگیر نیست. با توجه به امکانات و منابع مالی در کشور بودجه افزایش یافته و بودجه تحول‌آمیزی نیست.

او ادامه داد: ما امیدواریم همین مقدار محدود بودجه افزایش یافته را نسبت به سینمای مستند جدی‌تر بگیریم و با مدیریت منابع موجودمان به سینمای مستند توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

صالحی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه وزارت ارشاد در سال پیش‌رو برای سینمای مستند چیست، گفت: قدرت سینمای مستند ما در استان‌ها از دو وجه قابل توجه است. یکی خلاقیت مستندسازان ما در استان‌هاست که باعث می‌شود توجه بیشتری به استان‌ها بشود تا استعدادها ظهور پیدا کنند و وجه دیگر این موضوع سوژه‌هایی است که در استان‌ها وجود دارد و در تهران کمتر دیده می‌شود بنابراین از هر دو وجه سینمای مستند ما در استان‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

او ادامه داد: ایده‌ای که هم‌اکنون در سازمان سینمایی در این راستا مورد توجه است خانه مستند استانی است. با این دیدگاه که خانه‌های مستند استانی به زمینه‌های تولید این نوع مستند با نگاه به ظهور و بروز خلاقیت و توجه به سوژه‌های خاص کمک کنند.

صالحی در پاسخ به اینکه وزارت ارشاد با توجه به حجم مخاطبینی که جشنواره‌های مختلف دارند آیا برنامه‌ای برای ساخت و ساز سالن‌هایی مناسب تحت عنوان یک مجموعه همچون کاخ جشنواره‌ها دارد، گفت: این اتفاق را شهرداری تهران باید پیگیری کند. ما به عنوان وزارت ارشاد برای سال ۹۷ بودجه عمرانی نداریم.

او ادامه داد: این مساله نیاز جدی تهران است که بتواند مکانی برای جشنواره‌های ملی و بین‌المللی‌اش در تهران داشته باشد که در شأن سینمای ایران باشد.

وزیر ارشاد اظهار امیدواری کرد تا این موضوع جزو اولویت‌های شورای شهر جدید تهران و شهرداری باشد.

صالحی درباره دغدغه‌های مستندسازان که برخی از آنها در پردیس چهارسو و روند بازدیدش با او مطرح کرده‌اند و پیگیری این دغدغه‌ها گفت: چندی قبل جلسه‌ای با هیات‌مدیره انجمن مستندسازان در موزه سینما داشتیم و امیدواریم به زودی نیز با کارگردانان و تهیه‌کنندگان حوزه سینمای مستند جلسه خوبی داشته باشیم.

وزیر ارشاد در بخش پایانی این گفت‌وگو درباره اینکه چرا در آخرین روز به جشنواره سینما حقیقت آمده است، گفت: قرار بود اولین روز به جشنواره بیاییم اما نشد و آخرین روز آمدیم.

او در پاسخ به اینکه آخرین مستندی که دیده است چه مستندی بوده، گفت: اجازه بدهید اسم نیاورم. مقید هستم اسم فیلم‌ها و کتاب‌هایی که دیده‌ام را نیاورم.

صالحی درباره حواشی نمایش مستند فائزه هاشمی که به جشنواره سینما حقیقت راه نیافت، گفت: در جریان هستم. سازمان سینمایی دستورالعملی دارد که براساس همان دستورالعمل رفتار کرده‌اند. چقدر درست یا نادرست به هر حال دستورالعملی بوده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =