نسل جدید رنو کلیو، الکتریکی و خودران می‌شود

چهارمین نسل رنو کلیو از سال 2012 تاکنون در بازار حضور داشته و انتظار می‌رود نسل کاملاً جدید آن در دو سال آینده وارد بازار شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،معاون اجرایی برند رنو در اروپا می‌گوید که سوپرمینی محبوب شرکت از تکنولوژی الکتریکی سازی بهره خواهد برد. البته مدیر رنو نگفته که کدام پیشرانه یا پیشرانه‌ها به همراه واحدی الکتریکی انجام‌وظیفه خواهند کرد.

با این وجود، اخبار پیشین نشان داده‌اند که کلیو الکتریکی شانس زیادی برای سود بردن از تکنولوژی هیبریدی مدل سنیک جدید دارد اما ظاهراً تکنولوژی پلاگین هیبریدی کامل در این خودرو دیده نخواهد شد زیرا استفاده از آن باعث افزایش هزینه و قیمت کلیو جدید می‌شود.

همچنین رنو کلیو 2020 دارای تکنولوژی خودران سطح 2 خواهد بود که می تواند کنترل پدال ترمز، گاز و فرمان را تا حدی بر عهده گیرد. برخلاف سیستم خودران سطح 3 که در آئودی A8 جدید بکار رفته، رانندگان در سیستم سطح 2 باید تمام‌وقت روی جاده تمرکز داشته باشند اما سیستم مذکور هنوز هم در ترافیک‌های سنگین بسیار به کار می‌آید.جدای از سبز و خودران شدن، این محصول حاضر در کلاس B دارای ویژگی‌های ارتباطی پیشرو، کابین لوکس‌تر و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش عمودی خواهد بود. گفته می‌شود در بخش جلوی این خودرو از چراغ‌های C شکل الهام گرفته از مگان که تبدیل به امضای رنو شده بهره گرفته می‌شود.

انتظار می‌رود بخش اعظم قوای محرکه کلیو کنونی حفظ شوند اگرچه که این پیشرانه‌ها به‌روز خواهند شد و به نظر می‌رسد یک پیشرانه قطعی همان نسخه 1.5 لیتری دیزلی dCi مشترک با نیسان و کل محصولات داچیا باشد.

هنوز زمان مشخصی برای رونمایی از نسل جدید رنو کلیو اعلام نشده اما احتمالاً در سال 2019 شاهد حضور آن در بازار خواهیم بود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =