شرکت مرسدس بنز قرار است تا برای 6 مدل از محصولات سال 2018 خود از نسخه ویژه‌ای از سیستم عامل اندروید به‌عنوان رابط کاربری هوشمند بهره بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سیناپرس،چرم باکیفیت، چوب و فلزات براق مواردی بودند که پیش‌ازاین به‌عنوان ابزارهایی برجسته برای متفاوت نشان دادن خودروها به‌کاربرده می‌شدند ولی برای ساخت یک خودروی متفاوت، این امر دیگر کافی به نظر نمی‌رسد. اتاقک‌های پیشرفته در خودروهای امروزی باید علاوه بر مواد لوکس در ساخت، به آخرین فناوری‌های روز جهان نیز مجهز باشند و شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز نیز به‌خوبی این موضوع را درک کرده‌اند.

مرسدس بنز از سال 2016 میلادی به اتحادیه صنایع خودرو متن‌باز ملحق شده است و ازآن‌پس با استفاده از نسخه‌ای ویژه از سیستم عامل همراه شرکت گوگل به نام اندروید خودرو، به سراغ بهبود طراحی ماشین‌های تولیدی خود رفته است. حال قرار است تا در سال 2018، شاهد عرضه شش مدل از سری C و سری GLC این شرکت به همراه اندروید خودرو باشیم.

این خودروها به ترتیب شامل مدل‌های ذیل هستند: مدل کلاس C کابریولت، مدل کلاس C کوپه، مدل کلاس C سدان، مدل کلاس C واگن، مدل کلاس GLC شاسی بلند و درنهایت مدل کلاس GLC کوپه. به‌این‌ترتیب مجموع خودروهای مرسدس بنز که به اندروید خودرو مجهز هستند، به 24 عدد خواهد رسید.

به‌این‌ترتیب مرسدس بنز و فولکس‌واگن به شرکت‌هایی بدل می‌شوند که یکی از بزرگ‌ترین ناوگان خودروی مجهز به اندروید خودرو را در اختیاردارند. در حال حاضر تنها شرکت‌های کیا موتور با 28 مدل و شورلت با 25 مدل مجهز به اندروید خودرو، آماری فراتر از مرسدس بنز و فولکس‌واگن در اختیاردارند.

درحالی‌که رقیب سنتی مرسدس بنز یعنی بی ام و از استفاده از اندروید خودرو گریزان است، مرسد بنز با تمام قوا به دنبال بهره گرفتن از این پلتفرم متن‌باز است و از آن برای هوشمند سازی نمایشگر داشبورد خود بهره می‌گیرد. جالب است بدانید که اندروید خودرو در حال حاضر در 31 کشور مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد و هنوز برای تبدیل‌شدن به یک استاندارد جهانی، نیاز به توسعه بیشتر دارد. به همین دلیل نیز مرسدس بنز از این خدمات برای مدل‌های یادشده در تمام نقاط جهان استفاده نمی‌کند و در برخی از مناطق شاهد عرضه مدل‌های یادشده بدون اندروید خودرو خواهیم بود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =