دانمارک با داستانی از اختلاس و بیماری در راه اسکار

فیلم «ناپدید می‌شوی» دومین اثر سینمایی بلند پیتر شونا فوگ، به نمایندگی از سینمای دانمارک در اسکار شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دانمارک هم به جمع مدعیان جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اضافه شد. این کشور در نودمین دوره اسکار با درام روانشناختی «ناپدید می‌شوی» رقابت می‌کند.

«ناپدید می‌شوی» دومین فیلم سینمایی بلند پیتر شونا فوگ با بازی چهره‌های سرشناس سینمای دانمارک؛ ترینه دورهلم، نیکلای لی کاس و مایکل نیکویست است.

در فیلم که با اقتباس از رمان پرفروش کریستن یورگنسن ساخته شده است، داستان مدیر مدرسه‌ای با بازی نیکلای لی کاس را دنبال می‌کنیم که در پرونده اختلاس مالی سنگین از مدرسه راهی دادگاه می‌شود. در «ناپدید می‌شوی» مایکل نیکویست نقش وکیل مدیر را بازی می‌کند. او سعی دارد دادگاه را قانع کند که موکلش به دلیل ابتلا به تومور مغزی کنترلی روی رفتارش ندارد. ترینه دورهلم در فیلم نقش زن مدیر مدرسه را بازی می‌کند.

این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و اکران جهانی آن را شرکت «تراست نوردیسک» به عهده دارد.

نمایندگان سینمای دانمارک پیش از این 12 بار در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار به جمع نامزدهای نهایی جایزه راه پیدا کرده‌اند و سه بار در سال‌های 1987، 1988 و 2010 برنده این جایزه شده‌اند.

آکادمی علوم و هنرهای سینما نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را روز 23 ژانویه سال 2018 معرفی می‌کند. مراسم معرفی برندگان اسکار روز چهارم مارس در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع: هالیوودریپورتر/ 20 سپتامبر

 

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =