ایسنا نوشت:چند روز قبل معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد احتمال دارد با دستور این سازمان، ایرلاین‌های داخلی موظف شوند نسبت به کاهش تایپ هواپیماهای مورد استفاده خود اقدام کنند، موضوعی که به نظر می‌رسد همچنان در مرحله پیشنهاد قرار دارد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، درباره‌ی طرح جدید سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه کاهش تعداد تایپ هواپیماهای مورد استفاده از سوی ایرلاین‌های ایرانی، اظهار کرد: این موضوع که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شده هم برای ایرلاین‌ها شرایط مثبت به همراه می‌آورد و هم در بعضی مسائل برای‌شان مشکل‌ساز خواهد بود. از این رو اجرا یا عدم اجرای این طرح نیاز به بررسی‌های دقیقی دارد که باعث می‌شود طرح سازمان هواپیمایی کشوری فعلا در حد یک پیشنهاد باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت اعمال این محدودیت، ادامه داد: وقتی یک شرکت هواپیمایی از چند هواپیماساز مختلف هواپیما خریداری می‌کند و باعث می‌شود که ناوگان‌اش به شکل قابل توجهی متنوع شود، این کار برای ایرلاین هزینه‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: نیاز به تربیت نیروی انسانی، ایجاد امکانات آموزشی و خدمات‌دهی هر هواپیمای خاص و همچنین نیاز به فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این هواپیما جزو مسائلی است که می‌تواند برای هر ایرلاین هزینه‌ساز باشد، در شرایطی که اگر طرح محدودیت تایپ هواپیما در ایران اجرایی شود قطعا هزینه این مسائل برای ایرلاین‌های ایرانی کاهش خواهد یافت.

اسعدی سامانی با بیان این که اجرای این طرح می‌تواند هزینه‌هایی را نیز برای ایرلاین‌ها به همراه آورد، توضیح داد: با توجه به این که ما برای تامین ناوگان و هواپیماهای جدید با محدودیت‌های به وجود آمده از سوی ایالات متحده آمریکا روبه رو هستیم و از این‌رو خرید هواپیما برای بسیاری از ایرلاین‌ها فرآیندی دشوار به شمار می‌رود، ممنوع کردن استفاده از بعضی از تایپ‌های هواپیما برای ایرلاین‌های داخلی می‌تواند به متوقف شدن فرآیند پروازی تعدادی از هواپیماهای آنها منجر شود که این مساله برای ناوگان محدود ایران مشکل‌ساز خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تمام این شرایط و ویژگی‌های مثبت و منفی‌ای که این طرح دارد، قطعا نیاز به آن داریم که برای اجرای طرح محدودیت تایپ هواپیما در ایران بررسی‌هایی دقیق انجام دهیم و از این‌رو می‌توان گفت آنچه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شده در حال حاضر صرفا یک پیشنهاد است که نیاز دارد با حضور نمایندگان شرکت‌ها و کارشناسان این عرصه مورد ارزیابی دقیق و نهایی قرار گیرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =