رسانه ها تخلفات و مفاسد مالی را اطلاع رسانی کنند

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان، نقش رسانه های جمعی بعنوان یکی از ارکان اساسی مردم سالاری را در پیشگیری از تخلفات، مفاسد و جرایم مالی موثر دانست و گفت: هرچه اطلاع رسانی حرفه ای تر و شفافیت بیشتر باشد، تخلفات اداری و مالی کمتر اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، مراد محمدی گفت: در خیلی از دیوان محاسبات کشورهای پیشرفته دادسرا وجود ندارد و تخلفات دستگاه های اجرایی و مدیران رسانه ای می شود که بسیار مهم است.
وی افزود: رسالت رسانه های جمعی این است که مسایل، نارسایی ها و جرایم مالی را براساس واقعیت و مستندات، بدون ذکر نام افراد و براساس مدارک کافی اطلاع رسانی کنند.
محمدی گفت: دیوان محاسبات بعنوان عضو دستگاه های نظارتی، گزارشات رسانه ها بعنوان منبعی قابل اتکا رصد و پیگیری می کند و از اطلاع رسانی شفاف رسانه ها این قضیه استقبال می کنیم.
مدیرکل دیوان محاسبات کردستان در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: نبود کارشناس حقوقی توانمند از بزرگترین مشکلات ساختار اداری در استان است.
مرادمحمدی: نداشتن کارشناس حقوقی توانمندباعث شده که در 70 درصد دعواهای حقوقی له یا علیه دولت رای به ضرر دولت صادر شود.
وی اضافه کرد: عدم واریز درآمد به حساب خزانه، وجود حساب های غیرمجاز، عدم ثبت معاملات در سامانه الکترونیک دولت و عدم توانایی در اجرای طرح های عمرانی توسط برخی از ادارات کل ، از عمده ترین تخلفات اداری در استان کردستان است.
مدیرکل دیوان محاسبات کردستان ادامه داد: مدیران باید بر قانون اشراف کامل داشته باشند و بندهای 598 تا 606 قانون مجازات اسلامی را هفتگی مرور کنند.
وی اظهار کرد: از دیگر دلایل تخلف مدیران در استان کردستان، حساس نبودن به بیت المال و اموال عمومی و مصلحت اندیشی و ترجیح دادن مصلحت بر قانون است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =