بیست و دومین استاندار چهارمحال و بختیاری معرفی شد

اقبال عباسی در مراسمی با حضور جبارزاده معاون وزیر کشور به عنوان بیست و دومین استاندار چهارمحال و بختیاری معرفی و سکان مدیریت این استان را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ، حجت الاسلام نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری درایین  تکریم ومعارفه استاندار گفت : انتصاب پست و مقام، امتحان و آزمونی الهی است و صاحبان منصب باید سعی کنند با تدبیر و بصیرت از این امتحان سربلند بیرون آیند.
وی  اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی باید براساس معیارهای الهی حرکت کند و تمامی اقدامات و اهداف خود را با تدبیر پیش ببرد که تدبیر در کارها عین تقواست.
وی انتصاب پست و مقام را امتحان و آزمونی الهی دانست و گفت: صاحبان منصب همواره باید سعی کنند با تدبیر و بصیرت از این امتحان سربلند بیرون آیند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه این استان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار است، تصریح کرد: انتظار از استاندار جدید چهارمحال و بختیاری این است که با شناخت این پتانسیل‌ها به توسعه این استان کمک کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در هر جایگاهی و منصبی که قرار دارند در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشند، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برای رفع موانع و مشکلات موجود در این کشور نیازمند اجرای برنامه‌های کلان توسط مدیرانی متعهد و متدبر است.
وی خاطرنشان کرد: امروز مشکل اصلی ایران ناشی از بازی‌های سیاسی جناح‌ها است و باید همواره با وحدت و همدلی اهداف نظام جمهوری اسلامی که حاکم کردن ارزش‌های دینی است را محقق کرد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به حدیث امام صادق (ع) در خصوص زهد و تقوا، تصریح کرد: هر کس زهد و تقوا پیشه کند خدای تبارک و تعالی برکاتی به او عطا می‌کند و در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام به ارزش‌های نظامی و اسلامی و تلاش برای تقویت آن‌ها نوعی زهد محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه استان برای آباد شدن به شدت نیازمند همدلی و تعامل بین دستگاهی است، خاطرنشان کرد: استاندار جدید نیز باید با نگاه جامع داشتن و اعتدال در راستای آبادانی و شکوفایی این استان تلاش کند.

علی کاظمی نماینده مردم فارسان ، اردل ،کوهرنگ وکیارنیز گفت : به مردم چهارمحال و بختیاری در حوزه آب جفا شده و از وزیر کشور در این خصوص یاری می طلبیم.

به گفته وی : نماینده عالی استان همواره درگیر مسائل مربوط به آب بوده و این امر رسیدگی به سایر حوزه ها را تحت الشعاع خود قرار داد که می طلبد در احقاق حقوق مردم استان تدبیری به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه حیات زاگرس در خطر مساله آب قرار دارد، تصریح کرد: از مسئولان کشور می خواهیم تا استاندار را در احقاق حقوق مردم در حوزه آب یاری دهند تا نه تنها وارد حاشیه مسائل آب نشود، بلکه بتواند به محرومیت های استان بپردازد.
کاظمی باباحیدری، بیکاری را از دیگر مشکلات این استان برشمرد و گفت: آمار بیکاری این استان در صدر استانهای کشور قرار دارد و همین امر به شیوع آسیب های اجتماعی از جمله طلاق منجر شده است که پیشنهاد می شود ردیف بودجه ای مجزا برای رفع بیکاری استان درنظر گرفته شود.
به گفته نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، برنامه محوری و بکار گیری نیروهای توانمند باید در راس برنامه های استاندار جدید قرار گیرد.
کاظمی باباحیدری افزود: انتظار می رود تا شاهد بکارگیری نیروهای توانمند، خلاق و جسور در استان باشیم.
وی با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری با رای بالا به تداوم برنامه های دکتر روحانی بار دیگر رای دادند، تاکید کرد: امیدواریم سفر دکتر روحانی در دولت دوازدهم به چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرد.
کاظمی باباحیدری همچنین تحقق مصوبات سفرهای رئیس جمهوری به استان ازجمله تصویب سند گردشگری و تکمیل جاده ریلی را خواستار شد.
وی با اشاره به نقش مردم چهارمحال و بختیاری در نظام جمهوری اسلامی افزود: این مردم در برهه های مهم و حساس کشور همواره تاثیرگذار بوده اند و ضروری است تا در خدمت خالصانه به آنها از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان گزینه های بومی برای تصدی استانداری استان درنظر داشتند، خاطرنشان کرد: از آنجا که سیاست دولت بر انتصاب نیروهای غیربومی بود ما نیز قبول کردیم که با سیاست های دولت همراه باشیم و آقای عباسی که از گزینه های باسابقه و مورد اجماع مجمع نمایندگان استان اردبیل بودند، بعنوان استاندار این استان انتخاب شدند.
کاظمی باباحیدری اظهار کرد: آقای عباسی از نیروهای خوشنام و توانمند کشور است که می تواند منشاء خدمات بیشمار در استان باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =