هر رویداد برای پایداری باید به جریان فرهنگی تبدیل شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: انقلاب اسلامی بر اساس جریان فرهنگی که در جهان ایجاد کرده است به پایداری و توسعه خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ اسحاق رسولی در حاشیه همایش کنگره زینبیون دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: پیام اسلام، پیامی جهانی بوده و امروزه که همه سیاست‌های جهانی به دنبال ملت‌سازی هستند دین اسلام نیز در پی امت‌سازی است و شاهد هستیم که جریان امت‌سازی با وجود همه سنگ‌اندازی‌ها و ممانعت‌هایی که در نظام سلطه جهانی شکل می‌گیرد در حال انجام است.

وی افزود: باید شکرگزار باشیم که در جهان معاصر، جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار نهضت امت‌سازی است و هر جریان و رویدای بخواهد برای آیندگان ثمر‌بخش و پایدار باشد باید به جریان فرهنگی تبدیل شود.

رسولی با اشاره به اهمیت فرهنگ در استمرار رویدادهای مختلف، بیان کرد: هر رویدادی هر قدر هم از نظر حماسی دارای ارزش باشد اگر تبدیل به یک جریان فرهنگی نشود استمرار نخواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ضمن اشاره به نهضت عاشورا گفت: این نهضت پدیده‌ای در تاریخ است که تبدیل به یک جریان فرهنگی شده و دنیا را فرا گرفته است که آغازگر این جریان فرهنگی عظیم در گام نخست حضرت زینب (س) بوده است.

وی ادامه داد: اگر حضرت زینب (س) نبود شاهد جریان فرهنگی عظیم عاشورایی در جهان نبودیم و پس از آن امامان و ائمه اطهار این جریان را تقویت کرده‌اند تا ما امروز از مواهب این جریان فرهنگی بهره‌مند شویم.

رسولی گفت: انقلاب اسلامی نه بر اساس قدرت نظامی و دفاعی، بلکه براساس جریان فرهنگی که در جهان ایجاد کرده است می‌تواند پایدار بماند و توسعه پیدا کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =