ایرنا نوشت: «علی علی آبادی فراهانی» در پی انتشار اخباری با عنوان «تعداد خودروهای متوقف در گمرک از ۱۰هزار دستگاه گذشت » گفت: طبق ماده 8 قانون مقررات صادرات و واردات مصوب سال 1372 ، واردات کالا مستلزم انجام فرایند ثبت سفارش است و واردات بدون پیش شرط یاد شده، مغایر ضوابط و مقررات مربوطه محسوب می شود.

وی تاکید کرد: بنابراین ورود «خودرو» به گمرکات بدون ثبت سفارش، رعایت نکردن قانون است و ورود بدون ثبت سفارش خودرو یا هر کالای دیگری به گمرکات و بنادر کشور مسئولیتش بر عهده وارد کننده است.

علی آبادی فراهانی با اشاره به اینکه همه ثبت سفارشات خودرو دارای مدت اعتبار شش ماهه است، افزود: واردات خودرو از محل ثبت سفارش‌های معتبر قبلی در حال انجام بوده است و خللی در واردات خودرو وجود ندارد، بنابراین «توقف موقت ثبت سفارش» خودرو به معنی «توقف واردات خودرو» نیست.
علی آبادی فراهانی با اعلام اینکه بر اساس آمار استخراجی از سامانه گمرک ایران در هفت ماهه اول امسال، تعداد خودرو وارد شده به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در نتیجه افزایش عرضه، به طور اصولی کاهش قیمت‌ها مورد انتظار است اما اکنون بازار خودرو با افزایش قیمت مواجه شده که یکی از علل اصلی آن اظهار نظرهای غیرکارشناسانه برخی فعالان اقتصادی مبنی بر انتشار اخبار متعددی از قبیل «توقف واردات خودرو» در رسانه ها و در نتیجه تاثیر گذاری در ملتهب کردن بازار خودرو است.
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در پایان یادآور شد: اکنون با توجه به سیاست‌ها و دستورالعمل پیشنهادی ارسال شده به هیات دولت، ثبت سفارش خودرو تا وصول دستورالعمل جدید به طور موقت، متوقف شده است.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =