راه اندازی ۸۰۰ مرکز تلاوت نور درخراسان جنوبی/توزیع ۱۰هزارجلد قرآن

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت و راه اندازی ۸۰۰ مرکز تلاوت نور در استان خبر داد و گفت: در این مراکز بیش از ۱۰ هزار جلد قرآن کریم توزیع شده است.

به گزارش خبرآنلاین ،حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر ۵۸۳ کانون فرهنگی و هنری در استان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۶ کانون مرزی، ۱۱ کانون عشایری، ۴۶ خانه نور، ۲۶۸ کتابخانه، شش خانه فرهنگ دیجیتال و ۱۵ کانون مصلی نیز در سطح استان فعال است.

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه نهاد کانون های فرهنگی و هنری در راستای دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون تهاجم فرهنگی تشکیل شده است، گفت: این کانون ها در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و هنری درخشیده اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری ۱۰۳ کارگاه سبک زندگی با موضوع آموزش خانواده و تربیت فرزند دینی از جمله اقدامات انجام شده است.

حجت الاسلام سبزه کار اجرای طرح جوانه های نور و یاوران آسمانی را از دیگر اقدامات موفق کانون های مساجد استان دانست و افزود: اجرای طرح معین الضعفا، طرح تفسیر قرآن کریم و طرح پیوند از دیگر اقدامات چند سال گذشته بوده است.

راه اندازی ۸۰۰ مرکز تلاوت نور در استان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۸۰۰ مرکز تلاوت نور در استان راه اندازی و ثبت رسمی شده اند.

حجت الاسلام سبزه کارادامه داد: همچنین در این مراکز بیش از ۱۰ هزار جلد قرآن کریم و چهار هزار جلد مفاتیح توزیع شده است.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی در طول سال خبر داد و گفت: طی سال جاری ۴۳۰ نفر از جوانان و نوجوانان در مسابقه قرآنی مدها متان شرکت کرده اند.

حجت الاسلام سبزه کار برگزاری جشنواره امام رئوف با محوریت امام رضا(ع)، برگزاری جشنواره امام متقین با محوریت امام علی (ع) و برگزاری جشنواره سروده های رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

وی بیان کرد: در ایام الله دهه فجر بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی و هنری توسط کانون های مساجد خراسان جنوبی در سطح استان اجرایی شده است.

فعالیت ۲۷۱ کتابخانه در استان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت ۲۷۱ کتابخانه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۶۶ کتابخانه مخزن دار و ۱۰۵ کتابخانه نیز باز هستند.

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: در این کتابخانه ها ۴۵۰ هزار جلد کتاب موجود بوده و بیش از ۲۵ هزار نفر عضو ثابت هستند.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد برنامه های خوبی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوان اجرایی می کنند، افزود: طی سال جاری ۳۶۶ کانون مساجد استان مجری طرح اوقات فراغت بوده اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از ۱۷ هزار نوجوان از برنامه های اوقات و فراغت بهره مند شده اند.

وی برگزاری پنجمین کنگره ملی روستا و عشایر، چاپ نشریه مرزبانان، اجرای طرح کارگاه آموزشی نرم افزارهای کاربردی و اجرای طرح مستند «سلام همسایه» را از دیگر برنامه های اجرایی دانست.

فعالیت ۶۰ حلقه چهره به چهره در استان

حجت الاسلام سبزه کار از فعالیت ۶۰ حلقه چهره به چهره در استان خبر داد و گفت: در این حلقه ها ۵۰۰ متربی دختر و ۴۲۰ متربی پسر شرکت می کنند.

وی با اشاره به سرانه حمایتی کانون های مساجد استان در سال جاری بیان کرد: طی سال جاری یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۸۴ هزار تومان سرانه حمایتی در سطح کانون های فعال، جدید التأسیس، کتابخانه ها و خرید مشترک کالا هزینه شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: تا پایان سال جاری به ۱۸ کانون نیز تجهیزات کمکی ارسال می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =