کنسرت محمدجلیل عندلیبی با گروه مولانا در سقز برگزار می شود

پس از سال ها، کنسرت محمدجلیل عندلیبی، آهنگساز نامدار موسیقی ایرانی، با همراهی گروه «مولانا» در شهرهای سقز و بانه برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین از سقز؛ این کنسرت ها با حضور نوازندگان آلبوم «میهن» (تازه ترین اثر محمدجلیل عندلیبی) و با صدای سید رضا کردستانی، نوه سید علی اصغر کردستانی که از آوازخوانان بزرگ کردستان بوده، اجرا می شود.
گروه مولانا نخست در 25 فروردین ساعت 21 در تالار 2 هزار نفری جنب تامین اجتماعی شهرستان سقز روی صحنه می رود و سپس 26 فروردین نیز در تالار آربابای شهر بانه کنسرت خواهد داد.
این کنسرت ها در دو بخش بیات ترک و بیات اصفهان اجرا می شود. پیش درآمد بیات ترک، ساز و آواز، کرشمه و چهارمضراب ارکستری، تصنیف یار غزال، ساز و آواز زردی خزان، تصنیف زردی خزان، سولوی سازی، تصنیف نوروز گل، آواز شکسته و دلکش (دونوازی تار و نی)، تصنیف کردواری، فرود به شور (آواز غم انگیز با شعری از باباطاهر عریان، تصنیف ای رفیقان (در دستگاه شور)، آواز فرود به بیات ترک و تصنیف بوتویا در بخش نخست این برنامه اجرا می شود.
تصنیف بی قرار، آواز همایون (بازخوانی آوازهای سید علی اصغر کردستانی)، تصنیف بانگ رباب با شعری از عبدالرحمان وفایی (یک مصراع کردی، یک مصراع فارسی)، آواز بیات راجع، تصنیف سرگشتگان عشق با شعری از عطار نیشابوری، آواز فرود به درآمد اصفهان و تصنیف بازوبند (بازخوانی یکی از تصنیف های سیدعلی اصغر کردستانی با تنظیمی جدید در دو ریتم متفاوت) نیز در بخش دوم این کنسرت ها اجرا می شود.
محمدجلیل عندلیبی از آهنگسازان برجسته موسیقی ایرانی است که تاکنون آثار خاطره انگیزی را با صدای خوانندگانی چون علیرضا افتخاری، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و پیام عزیزی ساخته است.
وی پس از چندین سال سکوت هنری، به تازگی آلبوم «میهن» را با صدای سالار عقیلی منتشر کرده است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =