۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

ایرنا نوشت: ترامپ برای تحقق شعار انتخاباتی خود، فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که به موجب آن آژانس های فدرال موظف به اصلاح برنامه صدور روادید H1-B هستند؛ اقدامی که شرکت ها را در جذب نیروی کار خارجی با مشکل جدی مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ این فرمان اجرایی را در جریان بازدید از یک شرکت تولید ابزار و تجهیزات در ایالت ویسکانسین امضا کرد.
روادید H1-B مختص افرادی است که خواستار اقامت موقت در آمریکا برای کار در شرکت های پیشرفته فناوری هستند. این روادید سه ساله است ولی می تواند برای یک دوره سه ساله دیگر هم تمدید شود.
از آنجایی که پیش از این به درخواست متقاضیان این نوع روادید در خارج از نوبت رسیدگی می شد، شرکت های آمریکایی می توانستند نیروهای مورد نیاز خود را به سرعت جذب کنند.
اداره خدمات شهروندی و مهاجرتی آمریکا اما از ابتدای ماه جاری، صدور سریع این نوع روادید را به طور موقت متوقف و اعلام کرده بود که درخواست ها را در صف معمول رسیدگی قرار خواهد داد.

حال رئیس جمهوری آمریکا با فرمان اجرایی جدید قصد دارد که حتی شرایط سخت تری را برای جذب نیروی کار خارجی در نظر بگیرد.
ترامپ روز سه شنبه و پیش از امضای فرمان اجرایی جدید گفت : روادید کار در شرایط فعلی به صورت کاملا تصادفی به افراد اعطا می شود و این روند نیازمند تغییر است.
وی افزود : این روادید خاص تنها باید به افرادی اعطا شود که بالاترین مهارت ها و دستمزدها را دارند و هیچ گاه نباید باعث جایگزین شدن شهروندان آمریکایی شود.

ترامپ با وعده تامین امنیت مرزهای آمریکا، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و کاهش جرایم پا به عرصه رقابت های انتخاباتی گذاشت اما تاکنون در تحقق شعار های انتخاباتی خود چندان موفق نبوده است.
یکی از شعارهای انتخاباتی وی، وعده در اولویت قرار دادن شهروندان آمریکا در تمامی زمینه های تجاری، مالیاتی، مهاجرتی و بین المللی بود و به نظر می رسد فرمان اجرایی جدید گام نخستی به سوی این هدف است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =