مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم (سال 92 تاکنون) 564 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بخش های مختلف آبرسانی به روستاهای این استان هزینه شده است.

نورالله تیموری روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این میزان اعتبار در سطح 203 روستای این استان با 17 هزار و 324 خانوار و جمعیتی نزدیک به 83 هزار نفر هزینه شده است.

وی افزود: 293 کیلومتر خطوط انتقال (تعویض و احداث)، 88 کیلومتر شبکه توزیع و حفر هفت حلقه چاه عمیق از جمله اقدام های انجام شده در مدت یاد شده (سال 92 تاکنون) برای آبرسانی به روستاهای استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام تاکید کرد: احداث 14 هزار و 100 متر مکعب مخزن آب، 22 کیلومتر خط انتقال، احداث 11 ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب ساختمان آزمایشگاه از دیگر فعالیت های انجام شده این شرکت در مدت بیش از سه سال و نیم فعالیت دولت تدبیر و امید است.

تیموری با اشاره به اینکه ساخت هشت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، یادآور شد: بیش از 310 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است با تکمیل تعداد دیگری از مجتمع‌های آبرسانی روستایی تا پایان سال آینده، شمار دیگری از روستاها را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام گفت: هم اینک 46 روستای این استان به صورت سیار آبرسانی می شوند که در پیک مصرف و فصل گرما این میزان تا 100 روستا نیز افزایش پیدا می کند.

تیموری ایجاد مجتمع های آبرسانی را دغدغه اصلی آبفای روستایی خواند و افزود: رسیدگی همه جانبه و رفع مشکلات روستاها، باعث ماندگاری و پایداری جمعیت و همچنین مهاجرت معکوس و حل معضل حاشیه نشینی در شهرها می شود.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک مربوط به بخش مسکونی است.

منابع تامین آب روستایی در استان ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن چشمه و 61 مورد چاه و قنوات است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =