وزیر علوم: نقش تعیین‌کننده دانشگاه‌ها در انتخابات بر کسی پوشیده نیست

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در همدان گفت: دانشگاه ها در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند/ در این دوره با دعوت از داوطلبان، نمایندگان و افراد مرتبط که در مسیر انتخاب حضور دارند، نقش دانشگاه ها در حضور پررنگ تر مردم نمود بیشتری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمد فرهادی، که در جمع روسای دانشگاه های همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: قرار است در دانشگاه ها در خصوص مسائل جاری صحبت کنند نه تخریب، چرا که دانشگاه می توانند نقش بسیار مهمی در حضور پررنگ مردم به نسبت دوره های قبل در انتخابات ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی خارجی از سیاستهای وزارت علوم است، گفت: دانشگاه بوعلی بسیار به موقع پذیرش دانشجوی خارجی را آغاز کرده است و ما از اینکه این دانشگاه ارتباطات بین المللی داشته باشد خوشحالیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری پس از برجام و آمد و رفت هیأتهای علمی و دانشگاهی و بحثهایی که بود، دستور دادند که این حرکت ساماندهی شود ضمن آنکه تعامل علمی را نیز یک ضرورت دانستند.

وی با اعلام اینکه از هیأتی 121 نفره از دانشگاه های ایتالیا در روزهای گذشته میزبانی شده است، تصریح کرد: دانشکده D8 و پذیرش دانشجو برای همدان را پیگیری خواهم کرد.

دکتر فرهادی، یادآور شد: دانشگاه های استان به سمت رشته های جدید، بین رشته ای بروند و مأموریت گرایی را دنبال کنند.

وی ارتباط با بیرون و بررسی مسائل و رفع مشکلات منطقه با پروژه های مطالعاتی را تداوم و گسترش این حرکت دانست و تاکید کرد: تا تیر ماه باز هم اعتبارات عمرانی به دانشگاه ها اختصاص می یابد.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه های ما دارایی های زیادی دارند و پیگیری شد که برای همه آنها سند ثبتی دریافت کنند، افزود: در حوزه های دانشگاهی ، با 14 درصد، رتبه اول شتاب علمی دنیا را داریم البته در برخی حوزه ها نیز باید بیشتر تلاش کنیم.

دکتر فرهادی با اعلام اینکه در مقالات مشترک، ضعیف هستیم که ارتباطات بین المللی می توانند این ضعف را برطرف کند، عنوان کرد: با همکاری دولت و مجلس ممنوعیت ساخت خوابگاه از طرف دولت برداشته شد و امکان ساخت مشارکتی و خیر ساز هم به صورت 50 درصد خیری و 50 درصد دولتی فراهم شده است.

وی با اشاره به احداث مرکز همایشهای همدان گفت: با احداث مرکز همایشها از ابتدا در همدان موافق بودم زیرا ما در تهران به اندازه کافی از این مراکز داریم و اعتبار لازم هم برای ساخت آن گذاشته شده است.

دکتر فرهادی در خصوص دانشگاه های همدان نیز گفت: همدان دانشگاه های خوبی دارد که فعالیتهای توسعه ای و کیفی خوبی داشته است.

وزیر علوم اظهار داشت: در دانشگاه آزاد‌ همدان سرمایه گذاری عظیم و مردمی انجام شده و دانشگاه بوعلی برند خوبی است که باید به این موضوع در فعالیتها توجه ویژه شود.

لازم به ذکر است، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه از پروژه های عمرانی و آموزشی دانشگاه های همدان و همچنین در سفر به اسدآباد از دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی بازدید خواهد کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =