بررسی روند گازرسانی به روستاهای تاریخی گیلان

به منظور تسهیل و تسریع در اجرای طرح گازرسانی به روستاهای تاریخی گیلان، جزئیات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ در راستای اجرای طرح ملی گاز رسانی به مناطق محروم استان و قرار گرفتن برخی روستاهای تاریخی در مسیر اجرای پروژه ، نشست بررسی و امکان سنجی عملیات گاز رسانی به روستاهای مذکور در این اداره کل برگزار شد.

در این نشست رضا علیزاده با اشاره به غنای فرهنگی برخی روستاهای گیلان و قرار گیری محوه های استقراری و گورستانی در این مناطق ؛ بر لزوم حفظ بافت های تاریخی موجود تاکید کرد و گفت: صیانت از میراث فرهنگی تلاشی آگاهانه برای حفظ رویدادهای تاریخی،فرهنگی و اجتماعی هر سرزمین است. وی؛ پیشرفت و آبادانی گیلان طی سالهای اخیر را مورد بحث قرار داد و گفت: این پیشرفت و فراهم شدن زیرساختها باید اصولی و با نگاهی کارشناسانه صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به پروژه گاز رسانی در برخی نقاط گیلان همچون شهرستان تالش اشاره نمود و اذعان کرد: این شهرستان دارای تعدادی از ارزشمندترین آثار تاریخی و سایت های باستانی در سطح استانی و ملی بوده و 52 اثر ثبتی و صدها اثر شناسایی شده و در شرف ثبت را در خود جای داده که با توجه به موقعیت ویژه این محوطه، جلسات متعددی با معاون عمرانی و مدیر عامل شرکت گازرسانی برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه عملیات گازرسانی در 36 روستای این شهرستان با نظارت مستمر کارشناسان و ناظران باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بلامانع است ، به مجموعه باستانی آق اولر و مریان به وسعت 400 هکتار که دارای نظامنامه اجرایی و 25 اثر شاهی ثبتی بخش کوهستانی است اشاره نمود و افزود: این طرح ها برای اجرای طرح گازرسانی نیازمند پاسخ شورای راهبردی این اداره کل می باشد که این پاسخ پس از ارائه نقشه های توپوگرافیک و اجرایی مناطق یاد شده در روزهای آتی اعلام می گردد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =