پساب ورودی به دریاچه ارومیه از سوی وزارت بهداشت تایید شده است

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: پسابی که قرار است در راستای احیای دریاچه ارومیه وارد پیکره آبی آن شود تاییدیه های وزارت بهداشت را داراست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، فرهاد سرخوش ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با بارش صورت گرفته در فروردین ماه امسال، تراز آب دریاچه ارومیه با افزایش ۱۰ سانتی نسبت به ابتدای سال به ۱۲۷۰.۸۶ رسید که نسبت به ابتدای دولت یازدهم افزایش چشم گیری داشته است.
وی افزود: هم اکنون و در راستای احیای دریاچه ارومیه ۴۴ پروژه توسط ۶ دستگاه اجرایی در حوضه آبریز این دریاچه در حال اجراست و سعی شده ۷۰ درصد بودجه مصوب سال ۹۵ به پروژه های استان آذربایجان غربی اختصاص یابد.
مدیراستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: برنامه تثبیتی که دولت یازدهم در ابتدای امر برای آن برنامه ریزی کرده بود در ۴ سال نخست دولت به نتیجه رسید و بعد از سال ها کاهش، طی سالهای گذشته به تثبیت رسید و بزودی برنامه احیا و رساندن دریاچه به تراز اکولوژیکش کلید خواهد خورد و در این راستا انتقال آب کانی سیب از آن جمله است.
وی اضافه کرد: برای انتقال آب از کانی سیب، سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است که هم اکنون بصورت ۳ شیفت در حال اجراست و قرار است تا سال آینده به اتمام برسد، ضمن اینکه تمام بودجه آن از صندوق توسعه تامین شده است.
سرخوش گفت: در ادامه پروژه هایی که در راستای احیای دریاچه ارومیه صورت می گیرد تیمی ایتالیایی برای همکاری در این زمینه در ایران مستقر شده است از طرفی مطالعات فاز اول انتقال آب از دریاچه وان به ارومیه نیز امسال صورت خواهد گرفت.
وی افزود: انتقال پساب تصفیه شده از شهرهای حوضه دریاچه ارومیه نیز با تامین اعتبار بزودی آغاز خواهد شد و این پساب با تایید وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: با توافق صورت گرفته و از سوی بودجه مصوب احیای دریاچه ارومیه، اولین ایستگاه هواشناسی دریایی ثابت و متحرک در دریاچه ارومیه نصب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =