مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت:‌ پیش بینی شده است تا پایان سال‌ ۹۶ در قالب طرح شوق زیارت حداقل دو هزار نفر از مددجویان تحت حمایت در استان اردبیل به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ حسین دشتی در جلسه بررسی روند اجرای طرح شوق زیارت در اردبیل اظهار کرد: 280 نفر از مددجویان تحت حمایت در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند که با مساعدت خیران، مددجویان برای نخستین بار به پابوس آن امام رئوف اعزام می‌شوند تا علاوه بر زیارت از سایر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده است تا پایان سال‌ حداقل دو هزار نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شوند، بیان کرد: مشارکت هر چه بیشتر خیران در طرح شوق زیارت می‌تواند زمینه اعزام تعداد بیشتری از خانواده‌های تحت پوشش را که در حسرت زیارت امام رضا(ع) هستند، فراهم کند.

دشتی گفت: در سال گذشته نزدیک به دو هزار و 500 نفر از خانواده‌های تحت حمایت رهسپار دیار امام رضا(ع) شده‌اند که بخش قابل توجهی از هزینه‌های اعزام مددجویان توسط خیران تامین شده است که امیدواریم در سال‌ 96 نیز با حمایت‌ها و مساعدت‌های نیکوکاران بتوانیم تعداد بیشتری از مددجویان را به این سفر معنوی راهی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به دو هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، افزود: بیش از 400 مددجو نیز به سفر زیارتی عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: در کنار زیارت اماکن مقدس برای مددجویان برنامه‌های فرهنگی و معنوی بسیار مناسبی در طول سفر تدارک دیده شده و اردوهای زیارتی با هدف تقویت و ارتقای روز افزون سطح معنوی، تحکیم بنیان خانواده، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری برگزار می‌شود.

دشتی اظهار کرد: اردو‌های سراسری از جمله فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد است که با رویکرد پرورشی برگزار می‌شود چرا که برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی برای خانواده‌ها سبب رشد آگاهانه ایمانی، تقویت بنیه اعتقادی، تثبیت ارزش‌ها‌ی اسلامی، شناسایی استعدادهای نهفته و ارتقاء خودباوری در بین آنان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ارتقای سطح فکری، فرهنگی و معنوی مددجویان همواره مدنظر امدادگران کمیته امداد قرار دارد، گفت: کمیته امداد توجه ویژه‌ای به ارائه آموزه‌های قرآنی و دینی به خانواده‌های تحت حمایت دارد تا از این طریق بیش از پیش از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین آنان پیشگیری کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =