وزارت کشور فرانسه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، تاریخی ترین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دور اول به پایان رسید، انتخاباتی که نسل قدیم این کشور را در بهت فرو برد و به شکست کامل حزب سنتی جمهوریخواهان انجامید. مکرون 39 ساله با اختلافی بسیار ناچیز بر مارین لوپن راست افراطی پیروز شد.

وزارت کشور فرانسه با انتشار اینفوگرافیکی که مشاهده می کنید نتایج نهایی را اعلام کرد، بنابر این بیانیه  وزیر کشور فرانسه گفت: امانوئل مَکرون و مارین لوپن به ترتیب 23.75 و 21.53 درصد آرای را کسب کردند و به دور دوم این انتخابات راه یافتند.
به گزارش رویترز، اتیاس فکل نرخ مشارکت فرانسوی ها در این انتخابات را 78.69 درصد اعلام کرد.
این در حالی است که نرخ مشارکت فرانسوی ها در انتخابات گذشته ریاست جمهوری که در سال 2012 برگزار شد، 80.42 درصد بود؛ آماری که حاکی از کاهش مشارکت فرانسوی ها در انتخابات امسال را دارد.
بر اساس این گزارش، آرای دیگر نامزدهای انتخابات فرانسه به ترتیب «فرانسوا فیون» جمهوریخواه 19.91 درصد، «ژان لوک ملانشون از حزب فرانسه نافرمان 19.64 درصد و «بنوا آمون» سوسیالیست 6.35 درصد اعلام شده است.

 

نامزدهای موسوم به نامزدهای کوچک که پیشتر نیز رای آنها کمتر از پنج درصد پیش بینی می شد به ترتیب نیکولا دوپو-انیان از حزب فرانسه به پاخواسته» با 4.75 درصد، «ژان لاسال» از جنبش «مقاومت» با 1.22 درصد، «فیلیپ پوتو از «حزب نوین ضد سرمایه گذاری با 1.10 درصد، «فرانسوا آسلینو» از « اتحادیه مردمی جمهوریخواهان با 0.92 درصد، «ناتالی آرتود» از «حزب مبارزه کارگران» با 0.65 درصد و «ژاک شمیناد» از «حزب اتحاد و ترقی» با 0.18 درصد آرای در جایگاه های ششم تا یازدهم ایستادند.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ هفت می (17 اردیبهشت) با حضور دو منتخب دور نخست برگزار می شود.
برای انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه، 66 هزار و 546 شعبه رای گیری در سرزمین اصلی پیش بینی شده بود و افزون بر 50 هزار نیروی پلیس و ژاندارم امنیت محل های اخذ رای را تامین می کردند.

49310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =