برخی مخاطبان درباره قطع یارانه نقدی خود گلایه کرده‌اند و درخواست وصل مجدد یارانه نقدی را دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نزدیک به 5 میلیون خانواده تاکنون از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی، خط خورده اند. با این حال برخی از اشخاص در سرویس مشکلات مردم کامنت می گذارند و می گویند با وجود داشتن مخارج زیادی مانند فرزند دانشجو، آنها از لیست خط خورده اند.

مخاطبی به نام علیرضا نجاریان در این باره نوشته: سلام،با عرض خدا قوت به مسئولین تلاشگر، من فرهنگی هستم یارانه خانوار من را از سال قبل قطع نموده اند شکایت کردم متاسفانه تغییری حاصل نشد عرض من این است من خودم مالک منزل شخصی نیستم و مگر هر ایرانی حق دریافت یارانه ندارد فرزند من دانشجو است چرا بیکباره باید یارانه کل خانوار را قطع کنند؟ هر ایرانی محق دریافت یارانه است چون در یک خانواده یک نفر یارانه اش قطع شده به چه دلیلی باید سایر افراد هم شامل این بی عدالتی گردند فرزند من دانشجو و منبع درآمدی هم ندارد چرا باید حق ایشان را ضایع کنند صرفا بدلیلی که مادرش حقوق بگیر است نمیشود حق دیگران را ضایع نمود هر چند من میدانم کسی پاسخگو نیست ولی گفتم شاید هنوز عدالتی در جامعه مشاهده گردد.

در پاسخ به این گلایه شهروند و مخاطب محترم به اطلاع می رساند محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشستهای خبری گذشته خود اعلام کرد: در قانون بودجه به دولت تکلیف شده شناسایی خانوارهای برخوردار و حذف آنها از لیست یارانه بگیران صورت گیرد تا خانوارهای نیازمند از این یارانه برخوردار شوند. لذا امکان ندارد این دولت یارانه نیازمندان را قطع کند. تاکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار از خانواده های برخوردار شناسایی و از لیست یارانه ها حذف شده اند. ولی ما همیشه احتمال می دهیم خانواده های شناسایی شده، نیازمند بوده، لذا با احتمال کامل در حذف یارانه اقدام می کنیم و در صورتی که اشتباه پیش آمده باشد، بلافاصله یارانه را برقرار می کنیم.
همچنین دولت برای معترضان به قطع یارانه، سامانه "استعلام یارانه نقدی" را ایجاد و اعتراض شهروندان را توسط کمیسیون ماده 10 قانون هدفمندی یارانه ها، بررسی می کند. لازم به ذکر است وضعیت مالی و درآمدی سرپرستان برای استحقاق دریافت یارانه مد نظر است و طبق قانون بوجه سالانه، "یارانه، حق همه نیست، بلکه حق نیازمندان است و سرپرستان برخوردار خانواده، از لیست نیازمندان دریافت یارانه حذف می شوند."

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =