ایلنا نوشت: معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: رییس‌جمهور بعدی برای ایجاد فضای اخلاقی، ارتقای فضائل انسانی، اجرای قانون اساسی اهتمام داشته باشد.

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش که به رییس جمهور بعدی چه توصیه‌ای دارید، گفت: به رییس جمهور دوازدهم توصیه می‌کنم برای ایجاد فضای اخلاقی، ارتقای فضائل انسانی، اجرای قانون اساسی، اصل قرار دادن قانون و عزت ایرانی و توسعه و پیشرفت کشور اهتمام داشته باشد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که در صورت پیروزی هریک از شش نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در کابینه بعدی نیز حضور خواهد داشت، اظهار کرد: فکر می‌کنم باید با کسی کار کنم که مبانی فکری و برنامه‌های او را قبول داشته باشم و آنها نیز همین طور.

او افزود: طبیعتا با روحانی کار می‌کنم  چراکه به دیدگاه‌ها و برنامه‌های ایشان اعتقاد دارم. اگر کسی گفتمان و دیدگاه رییس جمهور را بعدی قبول نداشته باشد حضور ش خلاف اخلاق بوده و به مصلحت نیست.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حاشیه برگزاری نشست هیات دولت با حضور درجمع خبرنگاران با انتقاد از تخریب دولت از طریق تریبون‌های رسمی خواستار برخود قوه قضاییه با این مسئله شد و تاکید کرد که مسدود شدن تماس‌های صوتی تلگرام درپی ابلاغیه دستگاه قضایی صورت گرفته و ارتباطی به دولت نداشته است.

سید محمود واعظی در واکنش به سوالی درباره نحوه تبلیغات انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اعلام کرد: شبکه‌های اجتماعی قطعاً باید برای بالابردن آگاهی مردم کمک کنند و این مساله باید برای هر شش کاندیدا امتیازی مساوی باشد.

او در واکنش به برخی‌ اقدامات تخریبی در شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: این تخریب‌ها صرفاً محدود به شبکه‌های اجتماعی نیست؛ درحال حاضر شاهدیم در بسیاری از سخنرانی‌ها و حتی از طریق برخی تریبون‌هایی که نباید له یا علیه هیچ‌یک از نامزدها برای امر تبلیغات انتخابات مورد استفاده قرار گیرد، دولت تخریب می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد وزارت کشور، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های نظارتی موظف به رسیدگی به این اقدامات در راستای تخریب دولت هستند.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا با ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری برای همکاری مذاکراتی داشته، گفت: طبیعتاً نظر بنده آقای روحانی است که هم به لحاظ نوع تفکرات و هم بخاطر نوع همکاری بنده با آقای روحانی در گذشته، اگر مردم بار دیگر به ایشان اعتماد کنند، فارغ از این‌که به‌عنوان وزیر در کابینه دوازدهم باشم یا خیر، قطعاً با ایشان همکاری خواهم کرد و وظیفه خود می‌دانم که به دولت آقای روحانی کمک کنم و در ارتباط با باقی کاندیداها هم هیچ فکری نکرده‌ام.

ارجاع برخی تخلفات انتخاباتی به مراجع قضایی و وزارت ارشاد

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون تخلف انتخاباتی گزارش شده است؟ گفت: مواردی که تخلف از قانون باشد، بینی و بین‌الله برای هر کسی باشد، برخورد می‌کنیم.

وی افزود: مواردی از تخلفات انتخاباتی بوده که به مراجع قضایی و برخی از تخلفات را هم به وزارت ارشاد ارجاع داده‌ایم.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =