۱ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
۶ بازیکن در لیست مازاد برانکو

پرسپولیس قهرمان کم‌کم به پایان راه خود نزدیک می‌شود و حالا زمان آن فرا رسیده که همچون سال‌های گذشته سرمربی تیم لیست بازیکنان مازاد را در اختیار باشگاه بگذارد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: البته با توجه به اعتصاب بازیکنان و اتفاقات حاشیه‌ای اخیر هنوز برانکو لیستی نداده است اما شنیدیم مرد کروات چند بازیکن کنونی پرسپولیس را نمی‌خواهد. او می‌خواهد اسکلت فعلی تیمش را حفظ و نیمکت پرسپولیس را هم تقویت کند. گزارش زیر شما را در جریان بازیکنان رفتنی پرسپولیس قرار می‌دهد.

شهاب کرمی نه، فقط فرشید باقری!
شهاب کرمی قرار بود جانشین خوبی برای کمال کامیابی‌نیا باشد اما هرگز نتوانست خودش را به برانکو تحمیل کند. این بازیکن در پرسپولیس تبدیل به یک نیمکت‌نشین دائمی شد و حالا شنیده می‌شود به رغم داشتن قرارداد، باید برود!
ظاهراً برانکو چشمش فرشید باقری هافبک تدافعی ناراضی استقلال را گرفته است و بر همین اساس برنامه‌ای برای حفظ شهاب کرمی ندارد. پرسپولیس در غیاب کمال کامیابی‌نیا هنگام محرومیت لطمات زیادی خورد و مرد کروات نمی‌خواهد همین تجربه تلخ را تکرار کند.

سامان نریمان‌جهان؛ در گروی سرنوشت سروش!
در نقل و انتقالات نیم‌فصل، برانکو به این امید سامان نریمان‌جهان را خرید که گفته می‌شد تکنیکی همچون پیام صادقیان دارد و می‌تواند در پرسپولیس حسابی بدرخشد اما این‌طور نشد.
نریمان‌جهان که توسط فرهاد کاظمی از ماشین‌سازی تبریز هم کنار گذاشته شده بود، در پرسپولیس چیزی نشان نداد. البته شماره 88 پرسپولیس فرصت زیادی هم برای خودنمایی نداشت و اغلب از دقیقه 88 به بعد وارد زمین شد. سامان تا پایان لیگ هفدهم با پرسپولیس قرارداد دارد منتهای مراتب ماندن او در گروی تمدید یا عدم تمدید قرارداد سروش رفیعی است. اگر سروش در پرسپولیس بماند، رفتن نریمان‌جهان قطعی است و برانکو فقط در صورتی سامان را حفظ می‌کند که شماره 7 جدا شود!

محسن ربیع‌خواه؛ شجاع و آقایی بیایند، می‌رود
سرمربی کروات پرسپولیس همواره در مصاحبه‌های خود از محسن ربیع‌خواه تعریف و تمجید می‌کند ولی اگر بتواند سعید آقایی مدافع چپ نفوذی تراکتورسازی تبریز و شجاع خلیل‌زاده را بخرد، آن‌گاه قید شماره 18 خودش را خواهد زد.
فراموش نکنید پست اصلی محسن ربیع‌خواه هافبک دفاعی است که در این پست هم برانکو ضمن حفظ کمال کامیابی‌نیا به فکر خرید فرشید باقری است.
بنابراین ماندن محسن ربیع‌خواه در پرسپولیس فصل آینده که ضمن دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر سودای موفقیت در آسیا را دارد نیز کمی دشوار است.

احسان علوان‌زاده؛ بالای 23 سال می‌شود
احسان علوان‌زاده هم که این اواخر در دقایق پایانی و به عنوان بازیکن تعویضی پرسپولیس به بازی گرفته می‌شد، فقط یک مشکل دارد و آن هم ورود به جمع بازیکنان بالای 23 سال است!
بازیکن چپ‌پا و خوزستانی پرسپولیس متولد 28 فروردین 1373 است و برای فصل آینده جزو سهمیه بزرگسال محسوب می‌شود. بنابراین حفظ او هم به معنای پر شدن یک سهمیه بزرگسال پرسپولیس است و بعید می‌دانیم برانکو علوان‌زاده را نگه دارد!

ابوالفضل درویش‌وند؛ برانکو گلر سوم مطمئن می‌خواهد
ابوالفضل درویش‌وند سنگربان جوان پرسپولیس مشکل احسان علوان‌زاده را ندارد اما به عنوان گلر سوم هنوز نتوانسته رضایت خاطر برانکو را جلب کند.
مرد کروات فصل گذشته هم عذر مرتضی قدیمی‌پور را خواست چون نتوانسته بود با گلرهای اول و دوم پرسپولیس رقابت کند.
البته برانکو دو دروازه‌بان مطمئن به اسامی علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ در اختیار دارد ولی به فکر روزی است که یکی از این دو محروم یا احتمالاً مصدوم شوند و آن‌گاه باید گلر سوم قابل اعتماد داشته باشد.

محمدامین آرام‌طبع؛ داوطلب جدایی!
مدافع چپ نفوذی فصل گذشته صبای قم به این امید به پرسپولیس پیوست که به عنوان بازیکن فیکس این تیم به پیراهن تیم ملی هم برسد اما مصدومیت ناخواسته قبل از شروع لیگ شانزدهم کارش را خراب کرد. محمدامین آرام‌طبع پس از پشت سر گذاشتن آسیب‌دیدگی هم نتوانست دوباره دل برانکو را به دست بیاورد و به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شد.
او در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم از نفت آبادان پیشنهاد داشت ولی موفق نشد رضایتنامه باشگاه پرسپولیس را بگیرد و ناخواسته تا پایان فصل ادامه داد. حالا هم آرام‌طبع و هم برانکو ایوانکوویچ راضی به جدایی این بازیکن هستند و...

توضیح ضروری؛ آلکسی پلی‌یانسکی و ولادیمیر پریموف دو بازیکن گران‌قیمت (!) و اوکراینی پرسپولیس آن فوتبالیست‌هایی نبودند که برانکو تصور می‌کرد و بالاجبار و با فشار رسانه‌ها و... از این تیم جدا شدند. احمد نوراللهی و امید عالیشاه دو بازیکن مؤثر پرسپولیس هم به دلیل خدمت سربازی از پرسپولیس رفتند. شهاب زاهدی و محمد رحمتی دو جوان پرسپولیس هم از نیم‌فصل به ماشین‌سازی تبریز پیوستند.
آنتونی گولتس هم که ابتدای فصل به مرخصی رفت ولی ناگهان غیب شد و دیگر به ایران بازنگشت. رامین رضاییان هم نتوانست با برانکو کنار بیاید و از پرسپولیس اخراج شد تا پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به شدت از نیمکت ضعیف خود لطمه بخورد.
بنابراین به نظر می‌رسد برانکو باید هنگام خرید بازیکن نیم‌نگاهی هم به لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و لیست خرید خود را بر این اساس تنظیم کند هرچند...

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =