زنگ آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صدا درآمد/وزیرکشور:مردم به شایعات توجه نکنند

زنگ آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به صدار درآمد.

به گزارش خبرآنلاین، با دستور رحمانی فضلی وزیر کشور، از ساعت هشت صبح امروز، زنگ برگزاری «انتخابات 96» در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و مکان‌های تعیین شده در خارج از کشور به صدا درآمد تا تکلیف جدیدترین رئیس پاستور در نتیجه این رای گیری مشخص شود.

انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران در 102 کشور و 132 نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.

56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط لازم رای دادن هستند . در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت می کنند. 
 بر اساس قانون کلیه کسانی که متولد ۲۹ اردیبهشت ۷۸ و قبل از آن هستند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

هم‌چنین در اجرای ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری ، اسامی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام می گردد:

۱-سید مصطفی آقامیرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال-کد نامزد ۳۳

۲-حسن روحانی- فرزند اسدالله-کد نامزد۵۵

۳- سید ابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کدنامزد ۶۶

۴-سید مصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم-کدنامزد۸۸

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح روز جمعه پس از اعلام آغاز روند انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس افزود: به لطف خداوند متعال و با زحمات همه عزیزان دست اندرکاران انتخابات امروز 29 اردیبهشت 1396 انتخابات دهمین دوره مجلس در میان دوره ای و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا آغاز می شود.

وی از همه عوامل اجرایی و نظارت انتظامان امتیی قضایی و مجلس و دستگاه های تبلغاتی و ثبت احوال تشکر می کنم.

وزیر کشور گفت: از مردم می خوام حضور به موقع و مستمر پای صندوق رای داشته باشند تا از فرصت 12 ساعته استفاده کنیم و نیازی به تمدید زیاد زمان انتخابات نداشته باشیم.

وی گفت: احتمال وجود شایعات و گمانه زنی ها درفضای مجازی و رسانه ها وجود دارد بنابراین بدون توجه به این شایعات نگاه آنها به صدا و سیما و اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور باشد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی و نظارت با اطمینان کامل و با برنامه ریزی دقیق صیانت از آرای ملت را در تمام مراحل حفظ خواهند کرد و هیچ گونه تغییر و دخالت در هیچ مرحله ای اتفاق نخواهد افتاد، حتی برای یک رای.

رحمانی فضلی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان بر اینموضوع تاکید داشتند که دستگاه های اجرایی و نظارتی مورد اطمینان ایشان هستند و مردم باید با اطمینان خاطر پای صندوقها بروند.

وزیر کشور تصریح کرد: هرگونه مشاهده تخلف یا عدم رعایت قوانین در هر مرحله ای را به استانداری، فرماندای و وزارت کشور اعلام کنید.

وی همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم حماسه جدیدی را برای مردم و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =