حکم اعدام یک زندانی در البرز به واسطه حفظ قرآن به حبس ابد تبدیل شد

تسنیم نوشت: رئیس اداره قرآنی استان البرز با بیان اینکه تبلیغات اسلامی البرز در ۴ زندان موجود در استان طرح‌های قرآنی اجرا می‌کند، گفت: یک اعدامی در استان با حفظ کامل قرآن کریم محکومیتش به حبس ابد تبدیل شده است.

محمدرضا رودسرابی در نشست خبری با موضوع تشریح و تبیین برنامه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز ویژه ماه مبارک رمضان با اصحاب رسانه که صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان یک نهاد غیردولتی است اظهار داشت: در حوزه قرآن 5 مسئول دبیرخانه وجود دارد.
رئیس اداره قرآنی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر 210 موسسه قرآنی مجوزدار در استان در حال فعالیت است، ادامه داد: از این تعداد 110 موسسه مربوط به ارشاد و مابقی مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه در این یک ماه اخیر 240 موسسه قرآنی شناسایی شده و برای گرفتن مجوز دعوت شده‌اند، بیان کرد: این موسسات با داشتن مجوز از مزایایی بهره‌مند می‌شوند.
رودسرابی با بیان اینکه از جمله دبیرخانه‌ها، دبیرخانه رسیدگی به موسسات قرآن و عترت است، افزود: دبیرخانه نظارت بر اعتبارات قرآن شورای توسعه وجود دارد که از سال 93 اعتباری دریافت نکرده و این امر سبب متضرر شدن جامعه قرآنی می‌شود.
وی با اشاره به دبیرخانه کمیته قرآن ستاد دهه فجر بیان کرد: دبیرخانه اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم وجود دارد.
رودسرابی با بیان اینکه در سطح استان یک نفر مدرک درجه یک قرآن یعنی معادل دکتری را دریافت کرده است، اضافه کرد: در استان 10 نفر معادل فوق لیسانس و 200 نفر معادل لیسانس مدرک حفظ قرآن کریم دریافت کرده‌اند.
رئیس اداره قرآنی استان البرز با اشاره به شرکت 384 حافظ قرآن کریم در 12 آزمون برای اعطای مدرک در سال جاری، اظهار داشت: یکی دیگر از دبیرخانه‌ها، دبیرخانه انجمن خیرین قرآنی است.
رودسرابی با بیان اینکه انجمن خیرین قرآنی به منظور توسعه وقف قرآنی در استان تاسیس شده است، اضافه کرد: این انجمن 12 نفر عضو دارد و از 6 ماه دوم سال 95 راه‌اندازی شده و در 3 سال اخیر 3 مورد وقف انجام شده است.
وی با اشاره به ارائه مشاوره به دستگاه‌ها از جمله 4 زندان موجود در استان، عنوان کرد: هر کدام از زندانیان که یک جز از قرآن را حفظ کنند یک ماه مرخصی دریافت می‌کنند و استقبال از این طرحها در زندان قزل الحصار بسیار است و یک اعدامی با حفظ کامل قرآن کریم، محکومیتش به حبس ابد تبدیل شده است.
رودسرابی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سال جاری قرائت قرآن در 5 مسجد استان با حضور قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه در مسجد ولیعصر(عج)، مسجد جامع کمالشهر، مصلی نظرآباد و هیئت انصار برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حضور 99 قاری بین‌المللی در استان در طول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: طرح فراخوان جشنواره ایده‌های برتر قرآنی در ماه مبارک رمضان سال جاری ارائه می‌شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =