: مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد: برنج فریدون کنار ثبت ملی شد

محمدرضا ضیائی طی گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین با بیان اینکه برنج یکی از اصلی ترین منوهای تشکیل دهنده سفره های ایرانی است، اظهار کرد: یکی از بهترین برنج های جهان در نواحی شمالی ایران کشت می شود که در این میان برنج طارم محلی فریدون کنار در استان مازندران از بهترین ها محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیر جهاد کشاورزی فریدون کنار افزود: برنج این منطقه علاوه بر ویژگی های اصلی یک برنج خوب از جمله عطر و طعم و قدکشیدگی در مقایسه با ارقام دیگر برنج کشت شده در نواحی شمالی از لحاظ تغذیه سالم و استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی منحصر به فرد است.

این مسؤول ادامه داد: تحقیقی در خصوص ارزیابی کمی و کیفی برنج 4 شهرستان فریدون کنار، آمل، بابلسر و محمودآباد توسط جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد که نتایج حاکی از این بود که برنج فریدونکنار در مقایسه با شهرستان های مذکور از لحاظ قدکشیدن پس ازپخت، عطر و طعم بهتر بوده و همچنین در صد ترک خوردگی برنج و میزان چسبندگی بعد از پخت در برنج فریدونکنار کمتر بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهر ساحلی فریدون کنار با اشاره به اینکه دغدغه های چندین ساله در حفظ نام و برند برنج فریدون کنار همواره وجود داشت، افزود: فرماندار شهرستان مسیر روشنی را ترسیم کرد که با تلاش ها و پیگیری های مجدانه جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری مستمر صنف برنجفروشان شهرستان گامی مهم به سوی اعتلای این محصول شاخص و ناب فریدونکنار برداشته شد و امروز شاهد ثبت ملی برند برنج فریدونکنار هستیم.

ضیائی با اشاره به اینکه با ثبت ملی برند برنج فریدونکنار، از این پس شالیکاران زحمتکش فریدونکناری برنج سالم و پاک خود را همراه با یک برند شاخص به اقصی نقاط ایران توزیع می کنند، افزود: در روزهای آتی از این برند رونمایی می شود.

این مسؤول با بیان توضیحی در خصوص برند ثبت شده برنج فریدونکنار، گفت: رنگ سبز مرکز دایره نمادیست از سرسبزی و کشاورزی و رنگ آبی دایره بزرگ تر نمادی از دریاست و دانه های برنج در حاشیه دایره سبز نمادی است از خورشید و کلمه برنج فریدونکنار که در مرکز این خورشید قرار گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =