به گفته صندوق بین‌المللی سازمان ملل برای توسعه کشاورزی (IFAD)، وجه و پول ارسالی جهانی در سال 2016، بیش از 445 میلیارد دلار بوده است. این میزان، 51 درصد بیشتر از یک دهه گذشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اتاق بازرگانی تهران، به این ترتیب انتظار می‌رود که امسال 5 میلیارد دلار هم به این میزان افزوده شود. همچنین زمانی که IFAD در حال پیش‌بینی این ماجراست، یک نفر از هر هفت نفر در جهان، یا در حال ارسال یا دریافت پول در خارج از کشور است.

در این گزارش آمده است که 200 میلیون کارگر مهاجر در حال حاضر از 800 میلیون نفر اعضای خانواده خود در خانه حمایت می‌کنند.

گیلبرت هونگبو، رییس IFAD در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقدار کم 200 تا 300 دلاری که هر مهاجر به خانه می‌فرستد، 60 درصد درآمد خانواده آنها را تشکیل می‌دهد، این مساله باعث ایجاد تفاوت زیادی میان زندگی آنها و جوامعی که در آن زندگی می‌کنند، ایجاد شود.

کارگران مهاجر نه تنها از خانواده‌های خود پشتیبانی می‌کنند، بلکه به حفظ اقتصاد کشورهایشان هم کمک می‌کنند. حدود 85 درصد از درآمد مهاجران جهانی -حدود 3 هزار تریلیون دلار در سال- در کشورهای میزبان باقی می‌ماند.
طبق این گزارش، تقاضا برای نیروی کار مهاجر در کشورهای توسعه‌یافته، با وجود سن رو به رشد مردم این کشور، حفظ خواهد شد. پدرو دو وسکانکلوس، نویسنده این گزارش می‌گوید: حواله‌ها می‌توانند آینده‌ای امن‌تر برای خانواده‌های مهاجران ایجاد کنند. همچنین هم مهاجرت برای افراد جوان بیشتر از یک انتخاب یک ضرورت است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =