ششمین جشنوره سراسری فیلم سبز در استان لرستان

ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با هدف فرهنگ سازی به منظور حفاظت از محیط زیست همزمان با سراسر کشور از تاریخ 31 تیر ماه الی 6 مرداد ماه به مدت یک هفته در خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیر کل حفاظت و محیط زیست استان  لرستان گفت:با توجه به برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و بین المللی و نمایش عمومی آن ها به منظور ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست جلسه هم اندیشی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره در استان برگزار شد که در این جلسه بر هماهنگی دستگاه ها و ادارات ذیربط جهت اجرای بهتر این جشنواره در استان تاکید شد.

مسوول برگزاری جشنواره فیلم سبز لرستان افزود: جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران مهمترین رویداد فرهنگی، هنری و محیط زیستی کشور است که درسال 77 پایه گذاری شده و تا کنون 5 دوره از آن برگزار شده است، امسال هم ششمین دوره این جشنواره است که لرستان هم یکی از برگزارکنندگان است.

مهرداد فتحی بیرانوند بیان داشت: همان گونه که ما محیط زیست را از گذشتگان به ارث می بریم باید امانت دار آن باشیم و آن را به آیندگان بسپاریم. پس باید درحفاظت از آن بکوشیم و گام نخست این کوشش چیزی جز ترویج فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست نیست.

مسوول برگزاری جشنواره فیلم سبز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: مهمترین اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست، تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت های هنری فرهنگی ارزشمند با کیفیت و موثر در جهت افزایش فرهنگ حفاظت محیط زیست است.

رییس آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و مسئول ستاد هماهنگی اجرایی جشنواره فیلم سبز هم به موضوع جشنواره اشاره کرد و گفت: موضوع محوری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، اقتصاد سبز با تمرکز بر گردشگری پایدار حمل و نقل و انرژی پاک است.

بهمن بیرانوند افزود: شاخه های مختلف هنر و به ویژه سینما در روند فرهنگ سازی برای حفاظت محیط زیست می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =