معرفی متخلفین پسماند به مراجع قضائی در شفت

مسئول یک واحد صنعتی و دو دهیار در شهرستان شفت به دلیل عدم مدیریت پسماند و ایجاد آلودگی در محیط به مراجع قضائی معرفی شدند .

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت : مسئول یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی شفت و دو دهیار در سطح شهرستان پس از صدور اخطاریه های متعدد و عدم تمکین و رعایت ضوابط زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند به مراجع قضائی معرفی شدند .

زمانی تصریح کرد طبق قانون ، مدیریت پسماند در واحدهای صنعتی به عهده مسئول واحد و در روستاها به عهده دهیاران میباشد که متأسفانه علیرغم برگزاری جلسات متعدد با این افراد و صدور اخطاریه زیست محیطی به وظایف قانونی خود عمل نکرده و موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم آورده بودند و این اداره بر اساس وظایف ذاتی خود اقدام به شکایت در مراجع قضائی نموده است .

وی افزود : در سال گذشته علاوه بر برگزاری کلاسهای آموزشی و نصب بنر و پرده نوشته های آموزشی در حوزه مدیریت پسماند دو دهیار و دو واحد صنعتی به دلیل عدم مدیریت پسماند به مراجع قضائی معرفی شدند که منجر به صدور احکام قضائی برای مسئولین این واحدها شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله ریخت و پاش زباله در محیط مراتب را به این اداره گزارش نمایند تا برخوردهای قانونی در این خصوص انجام پذیرد .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =