تبدیل تکمیل راه‌آهن اردبیل به مطالبه فراگیر مردم

استاندار اردبیل گفت: با وعده روسای جمهور سابق و فعلی کشورمان تکمیل راه‌آهن اردبیل میانه به یک مطالبه فراگیر تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مجید خدابخش در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه اظهار کرد: اقدامات خوبی در یکسال اخیر برای تحرک بخشی به این پروژه انجام شده و با سفر مکرر رئیس کمیسیون عمران مجلس و پیگیری نمایندگان استان اردبیل مشکل نقدینگی راه‌آهن اردبیل در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه در مرحله ریل‌گذاری است گفت: از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیر تخصیص بودجه ۹۱ میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه هستیم تا در فصل کاری محدود کار با شتاب بیشتر ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه در شرایط کنونی تا شهر اردبیل کفایت نمی‌کند و ما خواستار اتصال این راه‌آهن به کشور آذربایجان و آسیای میانه هستیم.

خدابخش به محدودیت خط هوایی اردبیل و پروازهای فرودگاه این شهر اشاره کرد و گفت: خط ریلی میانه - اردبیل - پارس‌آباد می‌تواند موانع توسعه استان اردبیل را از پیش رو بردارد.

وی همچنین خواستار اجرایی شدن پروژه بزرگراه اردبیل - مزرعه و اتصال به لوشان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =