مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: احترام به سالمندان در حقیقت تلاشی برای حراست از میراث فرهنگی و مدنیت جامعه اسلامیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره كل ميراث فرهنگي،صنایع دستی و گردشگری گيلان،همزمان با ماه ضیافت الهی و شب های مبارک قدر،رضا علیزاده با حضور در آسایشگاه سالمندان سرای محبت بندر انزلی از مردان و زنان مقیم این مرکز دلجویی نمود.

رضا علیزاده در حاشیه این دیدار هدف از این بازدید را اجرای سنت صله ارحام به عنوان یک میراث معنوی خواند و گفت:شایسته است تا فرهنگ سازی لازم به منظور تکریم سالمندان، ایجاد شرایط مطلوب برای تامین سلامت آنان و پیش بینی های ضروری در جهت بهره مندی از تجربه ها و توانمندی این قشر از جامعه در بخش های گوناگون انجام پذیرد.

وی به جایگاه ارزشمند و مهم سالمندان در جامعه و نقش تاثیرگذار آنان در انتقال تجربه به نسل جدید اشاره کرد و اظهار داشت:احترام به سالمندان در حقیقت تلاشی برای حراست از میراث غنی فرهنگ و مدنیت جامعه اسلامیست.

این مسئول،تاریخ شفاهی،جمع‌آوری سیستماتیک خاطرات زندگی اقوام بشر و آگاهی از سیر تحولات در ابعاد مختلف را مستلزم تغییر نگرش به جامعه سالمندی قلمداد کرد و بیان کرد:تدوین نظام آموزشی جدید با محوریت سالمندان،کشور را در برابر تحریف حقایق و واقعیات از سوی بیگانگان بیمه نموده و خط بطلانی بر تحریف ها خواهد کشید.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =